Karomamma Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Hei! Ser dette stadig er oppe her, men vi er i tvil her. Snuppa sluttet med melkeflaske på natta i våres, men etter at hun begynte i barnehagen 1. august, har hun sovet veldig urolig. Derfor begynte vi å gi henne litt vanlig melk på flaske igjen. Og vips, så er vi tilbake der vi var da hun var baby...! Hun legger seg greit ved 19-tiden, men våkner to ganger i løpet av natta til faste tider og sover aldri lenger enn til kl. 6 (!!) Jeg innser nå at vi antagelig må kjøre avvenning og hyling én gang til. Vet ikke om vi skal bruke vann i stedet, har hørt at mange blir vant til å få drikke om natta og fortsetter i samme tralten...? Noen sjanse for at det går over av seg selv? Hun er 16 mnd i morra...
Bubba75 Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Nå er hun nok så stor at hun ikke trenger mat eller drikke om natten lenger. Blir hun vant til å få vann, så vil hun vel våkne for å få det da... Tipper at dere må gjennom avvenning en gang til.Vi hadde også noen urolige netter da vår begynte i barnehagen. Vi gikk inn til henne, ga henne smokken, og la henne ned i senga. Vi ville vise henne at vi var der, men at nå var det natten, og da skal hun sove i senga si.
snurretassa Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Èn ting er at det er pes at hun våkner for å få melk, noe annet er at det er ikke bra for tennene hennes. Melk er søtt.. Småen hos oss har en tutekopp med vann i senga, så drikker han av den hvis han våkner og er tørst. Da forbinder han ikke det å drikke på natta med kos og oppmerksomhet. Sikkert ikke gjort i en fei å venne henne av med melken, men jeg tror dere gjør henne (og dere selv) en bjørnetjeneste her. Tror også det er vanlig at barna blir litt urolige og sutrete i forbindelse med bhg-start, men det vet jeg egentlig lite om. Håper det ordner seg, bare husk at dere må være konsekvente.
Karomamma Skrevet 18. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 18. september 2006 Ja, det med tannpussen er ikke bra - helt enig. Vi har noen ganger pusset tenner i halvsøvne i senga eller pusset en gang om morgenen i tillegg til leggetid. Huff, hele opplegget her er bare vår egen feil!! Tutekopp med vann prøvde vi forrige gang, men hun var så trøtt at hun ikke fant den og hylte bare enda høyere...
snurretassa Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 Dere får prøve litt mer, prøv å sett den oppi hjørnet i senga, så skjønner hun etterhvert at den er der. Tror dere bare må ta tida til hjelp uansett hva dere gjør, men husk at det er bare dere som kan gjøre de nødvendige forandringene.
Gjest Skrevet 18. september 2006 #6 Skrevet 18. september 2006 Begynte å lese innlegget ditt høyt for samboeren min.... Han trodde det var jeg som hadde skrevet det. Så da skjønner du at vi er i samme situasjon! Bestemte meg for avvenning i natt og la meg på rommet hennes på madrass på golvet. Hun lå og sutra og makka i to timer, så sovna hun og sov til klokka sju. Får håpe avvenninga går like greit som da vi slutta med nattpupp da hun var åtte måneder. Ang å bruke vann i stedet så synes jeg det er veldig greit. Du får heller venne henne av med det også hvis det blir en vane. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå