Gå til innhold

Ta del i denne KONTANTSTØTTE debatten er dere snille

Anbefalte innlegg

Gjest Alulalulalu
Skrevet

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article1461890.ece

Jeg vet i fra tidligere av at det var bred enighet her inne om at dagens regjering ikke skulle ha kuttet i kontantstøtten, fordi det gir oss enda mindre valgmulighet.

Dessverre har det seg slik at regjeringen nå tror at vi ikke lengre ønsker å ha valgmuligheten, og det er jo fullstendig feil. Derfor flott om alle sier sin mening i denne aftenposten artikkelen. Det er utrolig viktig å få frem at kontantstøtte-alternativet ikke må fjernes. Det ville ha vært høyst urettferdig for de som ønsker å være hjemme.

Og NB - ikke diskuter her. Ta diskusjonene på Aftenposten der din mening synes.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er faktisk så usikker på hva jeg mener om denne ordningen at jeg tror ikke jeg har så mye å komme med i en debatt. Småen er bare 5 måneder og det er nok en stund til jeg går ut av permisjon så jeg har faktisk ikke begynt å tenke så langt. Har søkt barnehageplass, men tviler på at jeg får en de nærmeste årene.

En ting jeg kunne sagt var at om de vil ha en kontantstøtte ordning bør den være litt høyere, for det er ikke mye man får ut av litt over 3000 i måneden. Det er jo mange som ikke får barnehageplass og ikke alle tør å la ungene være med ukjent dagmamma. Og om de får full barnehagedekning og null kontantstøtte er det mange som sikkert føler seg utelatt fordi de har lyst å være hjemme med barna den første tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...