grønnvinge Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Tulla mi er 7 måneder. Hun får grøt om fomiddagen, middag og halv porsjon grøt om kvelden foreløpig. I tillegg har hun hittill spist ganske bra på puppen om morgenen, midt på dagen og om kvelden, pluss før måltidene med fast føde og vanligvis ett nattmåltid. Men de siste dagene har hun blitt stadig mindre interessert og det begynner å bli lite melk, noe som igjen gjør henne enda mindre interessert. Jeg er bekymret for at hun får i seg for lite melk. Mme vil hun IKKE ha, verken fra flaske eller kopp. Hvor mye bør jeg streve for å få i henne noe? Hvor viktig er det å få i henne melk utover det som er i grøten? Bør jeg heller gå opp til fulle grøtporsjoner for å få i henne mer mat? Faren er jo at hun blir enda mindre interessert i puppen hvis hun får mer fast føde... Vanskelig dette!
Gjest Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Dette lyder kjent. Storesøster her i huset var slik fra hun var 6mnd. Da hun var 8.5mnd, nektet hun plent. I perioden fra 6-8.5mnd, var løsningen for oss å tilby pupp med hun gang hun våknet. Da tok hun den som regel. Hun fikk også tilbud om pupp når hun skulle sove. Tok den som regel på kvelden, men ikke alltid før dagduppene. I våkenperiodene var det helt umulig. Ikke slit deg helt ut med dette. Du har ammet de viktigste månedene av tullas liv! Hun får melk gjennom grøten også. Har du prøvd å gi vann (eller melk) på tutekopp?
grønnvinge Skrevet 18. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2006 Tusen takk for svar. Hjelper å høre fra andre som har (hatt) det på samme måten. Vann fra tutekopp svelger hun ned som bare det, men mme er helt umulig. Hun stopper å suge, spytter det ut igjen og ser på meg med store, anklagende øyne! (Ganske morsomt egentlig. :-) Kjenner meg veldig igjen i det du forteller. Snuppa her kan også puppes i søvn på dagtid av og til, men sovner som regel da før hun får i seg noe særlig. Men morgenene er blitt stadig verre. Hun er så oppspilt med én gang hun våkner og er skikkelig gira og klar for en ny dag med masse spennende! Ikke tid til pupp da! Så prøver jeg å drøye grøten for å få i henne mm, men da blir hun ofte sur og grinete og sulten og trøtt og enda mer vanskelig. Nå sovnet hun til slutt (på puppen) av utmattelse uten å ha fått grøten sin ennå, stakkars liten. Er så lett og bli stressa og lei seg over dette...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå