*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Noen som har laget invitasjoner selv her? Hvilken skrift har dere brukt? Har ikke sølvfarget skrift på Word. Vet dere av noen plasser man kan laste ned den skriftfargen? Hvordan laget dere invitasjonene?
Maud Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Jeg har brukt et brunt ark (eller mørk beige) utenpå. Det er tykt og har litt struktur i papiret. Brettet arket på langs og kuttet det ca 3 cm for at det ikke skulle bli så langt. I det skar jeg ut omrisset av to hjerter. På innsiden hadde jeg et mørkerødt gjennomsiktig papir som syntes gjennom de utskårete hjertene. Brukte fonten vivaldi på teksten som da er skrevet ut på det røde papiret. Til slutt bandt jeg kortet sammen med et tynt silkebånd som krysset kortet mellom de to hjertene. Ble veldig fornøyd selv! Anbefaler deg å kjøpe konvolutter og alt samtidig. Jeg hadde litt problemer med å finne konvolutter som passet da alt var ferdig og klart til utsending... Hvis du går på Panduro eller andre hobbybutikker finner du mange idéer. Jeg fant inspirasjon til mine i en bok som het "Bryllup og fest" eller noe tilsvarende.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 18. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2006 Spennende! Kanskje jeg også skal gjøre noe sånn! Hvor fikk du tak i den fonten?
Maud Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 Fonten lå inne i Word. Da jeg skulle skrive ut på jobben, fantes den ikke i Word der. Antar derfor at eldre versjoner av Word ikke har den liggende inne som standard.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 19. september 2006 Forfatter #5 Skrevet 19. september 2006 Flere ideer?
zappi Skrevet 19. september 2006 #6 Skrevet 19. september 2006 Det finnes mange gratis fonter en kan laste ned, f.eks. på 1001fonts (husker ikke adressa i farta, men tror den er 1001fonts med org eller com etter) husk å sjekke om de har æøå i fonten, det er dessverre mange fine som ikke har det. Jeg ville nok ikke laget invitasjonen i word. Hvor mye jobb hadde du tenkt å legge i det? Og hvor mye penger? Det kommer veldig an på det. Mange bruker bare et fotografi av seg selv i sort/hvitt og lager en enkel tekst på vanlig papir, det er den billigste varianten. Spesielt papir og spesielt trykk kan være ganske dyrt. Det går an å bruke en gammel illustrasjon, (så du ikke må betale illustratøren) det kan finnes ganske mange kule design fra 1900 c.a., men det er jo litt jobb å finne. Eller du kan høre med trykkeriet om de lager design også hvis du leverer bilde og tekst. Da kan de lage størrelsen også, for eksempel kan det jo være spesielt kult med en innvitasjon som er høy og smal eller noe, i så fall er det best de bestemmer hvordan, for de vet hvordan de kan dele opp papiret de bruker på en bra måte. Men altså: hvor dyrt? og hvor fancy?
Maud Skrevet 19. september 2006 #7 Skrevet 19. september 2006 Hvorfor mener du at det ikke er bra å bruke Word? Så vidt jeg skjønner omfatter tipsene dine bruk av trykkeri, men Titten tei vil jo lage dem selv.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 19. september 2006 Forfatter #8 Skrevet 19. september 2006 Det vil ikke lønne seg for oss å få trykket invitasjoner. Vi skal ha 15 gjester og de fleste er par, dvs at jeg trenger bare lage 6 stk...
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #9 Skrevet 20. september 2006 Å, 15 invitasjoner bra? Da er det klart en lager dem selv. Så for meg 200. Er proff i faget selv, word er ikke ideelt å bruke, men hvis en likevel kanskje skal klippe og lime og sånt, spiller det jo ingen rolle.
zappi Skrevet 20. september 2006 #10 Skrevet 20. september 2006 vet ikke hvorfor jeg ble anonym der, det er bare meg igjen
Snurrepippen Skrevet 20. september 2006 #11 Skrevet 20. september 2006 Hei! Printerene takler uansett ikke sølv-farge. Brukte BickhamScriptPro-Regular. Det jeg gjorde til min venninne var å bruke en gråtonet tekst på gul-tonet bakgrunn. Det så duust og fint ut.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 20. september 2006 Forfatter #12 Skrevet 20. september 2006 ok. skal prøve det da! Har ikke kjøpt papir enda, men da blir det sikkert noe med gultone i!
Anonym bruker Skrevet 20. september 2006 #13 Skrevet 20. september 2006 Jeg kjøpte fagede kort hos bokhandler, lim og glitter. Lagde et hjerte på forsiden med forbokstavene våre inni. Jeg ville lage de helt selv så jeg skrev for hånd inni. Ble veldig personlig og har fått skryt i ettertid. Var ikke spes. fjonge men det at de var laget av meg selv gjorde visst susen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå