Gå til innhold

Hva kan deres 10 mnd's babies?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jenta fyller 10 mnd om 10 dager. Hun kan flg:

- rulle begge veier

- åle/krabbe

- sitte

- reise seg opp med støtte

- gå rundt bordkanten

- si 'papa-papa'...og hun som er mest hjemme med mamma :-(

- drikke alene fra tute-flaske

- tygge med gommen (brød, epler, druer, pærer m.m). Hun har ikke tenner enda.

- klappe hender

Nysgjerrig hva deres kan på denne alder!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rulle begge veier

krabbe

reiser seg opp..men faller ned igjen;)

klapper

sier mamma & baba

tygger brødskiver og annen mat

plukker opp leker

går fint bortover om hun holder oss i hendene

h*n er ikke 10 mnd enno men blir snart 7,5mnd

Skrevet

kanskje ikke så rart at hun sier pappa først...det er vel det navnet hun hører mest..vi snakker jo gjerne mer om pappa til barnet enn mamma.. exs"kommer pappa snart..", "skal du vise pappa.."etc.

Skrevet

Hmmm. jeg sier hele tiden "kom til mamma", "nå skal mamma gi deg" osv. Kanskje derfor hun sa mamma først?

Uansett hun sier mamma, pappa, hei, hade, ball, pus.

Hun kan spille på slurva, vinke, danser til all musikk og alt som ligner musikk! åle, krabber, snur seg rundt, setter seg opp selv. drikker av flaske selv, spiser brødskiver, frukt og all annen mat vi legger fram for henne selv. Kom ikke på mer akkurat nå.

Skrevet

Jenta mi er 9 mnd og kan

-rulle begge veier

-sitte

-krabbe, men liker best å åle på glatt underlag da hun synes det går fortere.

-reiser seg opp etter alt mulig (bena våres, bordkanten, bokhyller..)

-eneste hun sier foreløpig er "ja", men venter i spenning på å høre mamma og pappa og sånn.. eneste problemet er at hun sier "ja" til alt, bare det høres ut som ett spørsmål. hehe..

- har nå begynt å spise det meste.

- skjærer tenner (*grøss*) har fått 3 tenner oppe og to nede og jobber hardt med å finne ut hva dette er for noe rart.

- Kan gå med støtte, på gode dager klarer hun å gå nesten alene..dvs vi holder i en hånd og går ved siden av.

Skrevet

Skalvise. 9 mnd:

- Rydde pappas DVD filmer fra hylle og ned på gulvet

- Slå hodet inn i harde ting

- Denge plastikkleke i munnen på pappa

- klype i pappas lepper, og dra rundt

- Stå oppreist i senga og gauke, på ukristelige tider

- Spise opp avisen.

- Stikke fingeren i øyet på folk

- Kjempe innbit mot å ligge på rygg for å få skiftet bleie

- Skriker 'aaaaaaagh' kjempehøyt mens han puffer opp brystkassen

- Si 'mammmababapapppammamm mamm' to timer i strekk.

Skrevet

He he, tror våre barn har gått på samme kurs, for vår gutt kan også mye av dette ;-) Nyeste trikset han lærte seg her en dagen var å ta godt tak i håret til mamma (en hånd på hver side), gape som besatt og kaste seg over nesa til mamma for å bite (har fått seks tenner og må jo teste ut hva de kan brukes til). Og henge så godt fast som mulig mens mamma forsiktig prøvde å komme løs. Det var i hvert fall en morsom lek :-D

Skrevet

Jeg tror det er iboende sadistiske trekk i guttungen. Han ler skjeldent så høyt som når han har gjort noe som ikke er så behagelig for meg eller mamman :)

Det værste er likevel exorsist-lydene. Noen ganger, spesielt på kvelden, ser han deg dypt inn i øybnene og sier 'badadadada' med en mørk, gurglende, ja neste utenomjordisk stemme.

Nesebiting høres bra ut, jeg vedder 100 kroner på at dette er det første han gjør når han får tenner.

Skrevet

Minsten ble 10 mnd for 3 dager siden og her er noe av det han gjør.

Han har gått skikkelig på egen hånd i noen uker nå og greier ellers alt av rulling, snuing, sitting, reise seg selv uten støtte osv.

Han klatrer trapper og alt annet han kommer seg opp på, så han er f.eks oppe på bordet(via en benk) før man får sukk for seg.

Han spiser det meste selv (med hendene da, ikke med skje/gaffel)

Han drikker av kopp, men får ikke holde den helt alene enda for han kaster den gjerne fra seg.

Han klapper og vinker

Han sier mamamama når han ser meg og en del andre ting som med god vilje kanskje kan tolkes til å være ord, men jeg er av typen som ikke regner det som skikkelig snakking.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...