Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #1 Skrevet 18. september 2006 Når jeg ligger på ryggen blir jeg så forferdelig kvalm. Har hørt at dette er ganske så vanlig, men da senere i svangerskapet. Har stor mage og den ligger ganske så høyt oppe. Begynner ved brystene og ned til trusekanten - og jeg er bare i uke 12. Har barn fra før så kanskje derfor. Spørsmålet mitt er om denne "ligge på ryggen kvalmen" vil forsvinne? Er veldig slitsomt å ikke kunne sove på rygg. Håper ikke dette er noe som vedvarer hele svangerskapet.
Villemo3 Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 Kvalmen kommer nok ikke til å forsvinne når en ligger på ryggen under svangerskapet. Dette er fordi når vi ligger på ryggen presser vi vena cava, som stenger av for blodgjennomstrømmningen fra bena tilbake til hjertet. Vena cava superior er navnet på hovedpulsåren fra bena. Jeg er også plaget med dette, og i dette svangerskapet kom det relativt kjapt til fordel for sent i det første. Prøv å unngå å ligge på ryggen så mye du kan..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå