Gå til innhold

soving.... jeg blir GAAAAL (litt langt,,)

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste har snuppa vært heeeelt håpløs når det gjelder soving på natten. Natt til i dag og frem til nå har utartet seg slik:

02. pupp

05. pupp - sover sammen med meg videre..

07. Nå er det daaag :))

Vi sto opp 08..

09. Grøt

10.30 pupp

soving

12.15 pupp

14. pupp

soving

16.30 pupp

18.30 grøt

19. pupp - sovna...

Blir lagt i bilstolen for nå skal vi kjøre hjem fra helgebesøk hos mormor og morfar..

Våkner i bilen 20.30

22. pupp

Kosestund i senga med pappa som har vært vekk hele helgen.. Så begynner styinga for å få ho til å sove... hun krabber og sparker, flirer og ler, prater og griner, turner og holder på..

Hun sovner til slutt inntil meg i senga vår, etter at jeg har pakka ho godt inn i dyna vår og holder rundt henne..

Skjønner at dagen i dag var litt spesiell siden ingen soverutiner ble fulgt, men sånn har det også vært de andre dagene hvor rutinene har blitt fulgt. Med grøt 18.30, seng 19.30.. hun våkner etter en times tid, og er enten illsint, sulten eller bare veldig våken...

Legger vi henne for tidlig tro?

Får hun for lite mat???

Sukk, sikkert ingen som klarer å si hva/hvor problemet ligger hen, men jeg måtte bare få det ut..

Sitter å gruer meg til en ny natt med mye våking, men kanskje det plutselig har løsnet igjen og gått tilbake til normalen der hun våknet en gang pr natt for å spise en liten tår, og så sovnet kjapt og greit i sin egen seng...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er forresten 7 mnd..

Grunnen til at det ble så mye pupp i dag, var fordi jeg skulle prøve om hyppigere amming kunne løse problemet mitt..

De to foregående dagene har hun fått pupp mye sjeldnere..

Skrevet

Det er vel som du seier, omtrent klin umulig å seie kor problemet ligg. Men eg ser for meg at det beste du kan gjere er å sjå etter at ho får i seg nok mat om dagen, og prøve så godt som overhodet mulig å holde dåke til rutinene for kveldsstell og legging.

Eg kan ikkje forestille meg at ho skal vere sulten eit par timar etter ein god kveldsgraut. Men puppen er vel så god at den er det vel verd å våkne for å få..

Ikkje veit eg. Her vert det amma om natta framleis. Normalen er ein gong rundt midnatt og ein gong litt utpå natta. Men det varierer ein del. I natt var det berre pupp ved midnatt, og så ikkje før småen stod opp kl 8.30. Men tidlegare i veka måtte vi berre ta han opp midt på natta fordi han var lys våken.

Vi får satse på at det berre er ein periode ho må gjennom. Dei blir ofte urolege dersom det er mykje som skjer om dagen (enten det er med reising og mye folk, eller berre det at h*n har lært seg noko nytt som krev mykje energi). Det kan jo sjølvsagt og skyldast tenner eller anna ubehag - eit snev av forkjølelse kanskje?

Skrevet

mtp på en helg hos mormor og morfar med mye kos og stas..

så besøk av tante onkel og søskenbarn...

og ikke minst fotograferinga av en kamerat med en stooooor linse..

og så den reisinga da..

tenner ja, der sa du noe, de har ligget og lurt siden hu var 2 mnd gammel.. når skal de komme tro?? :)

Neida, jeg forstår jo at det ikke er så lett for ei lita jente med så mye som skjer, håper bare at det normaliserer seg igjen når vi nå er hjemme i eget hus (lelighet) igjen..

Får vel legge meg vel, og håpe at klokka blir 05 før jeg våkner... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...