Gå til innhold

Ble provosert av HS her om dagen...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på 5mnd-kontroll her om dagen og helsesøster kommenterte at når de fikk inn barn som var såååå tung så regna de med at de fikk mye fast føde osv. Gutten min var over 10 kg og har KUN fått morsmelk. Følte meg såå mistenkeliggjort. :( Men mine barn er bare stor når de er babyer. Førstemann, som nå er 2,5 år, er en tynn spiker nå.

 

Er det så unormalt at unga som kun for morsmelk blir "feite"?? Jeg kan vel faen ikke noe for at jeg har mye og god melk... og unge som spiser =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Gutten min er 6,5 mnd og veier 10,5. Han får mm og noe smakprøver.

Fått beskjed fra hs at han er for tung og at jeg må ikke gi så mye mm spesielt på natta fordi fra 6 mnd bør de sove hele natta.

 

Jeg bare synnes at hun hørtes så teit at jeg gad ikke komentere, tenkte jaja .........la hene bare snakke, men ble selvfølgelig irritert.

 

Er faktisk ikke fornøyd med hs, når du har et problem og ber om råd begyner å bable fram og tilbake uten å si noe konkret, og når jeg hadde det bra kommer de med dems dumme meninger.

 

 

Skrevet

Samme babling fra hs vår også.

 

Har i grunnen funnet ut at hun duger til å sette vaksine, og holde kontrollen på skjemaene sine. Problemene våre finner vi svar på andre steder heretter...

Skrevet

Minsten var også over 10 kg da han var 5 mnd. Eneste hs sa var at hun syntes det var flott å se barn som vokste seg så store kun på mm.

Skrevet

Jeg har en gutt som ved 4 mnd alder var over 8 kg. Han får kun mm. Jeg har perfekt med melk og melka mi er mer en nok for ham akkurat nå. Fikk skryt av hs for at jeg fullamma ennå for de mente at minsten ikke hadde behov for noe annet (bome hehe). Nei ikke bry deg om det de sier og stol på magefølelsen din. Om soving over natta sa hs at babyene bør sove natta over når de har 4 fulle måltid på dagen, altså ikke etter alder, men etter matinntak.

Skrevet

Du er sånn som meg du, som bare har fløte :P

 

Min var 10040 g når han var 4 måneder. Og han får kun morsmelk! Verken mer eller mindre.

 

Veide han selv hin dagen tre uker etter forrige kontroll og da var han 10200 g så det begynner å dabbe av her. Jeg tror ikke han kommer til å legge på seg så veldig mye mer det neste halve året.

 

 

Uansett så er det du som vet best hva du gir babyen, så kan helsesøster tro det hun vil.

Skrevet

Takk for svar:)

 

Godt å se at det andre "puddinger" også her :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...