Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #1 Skrevet 17. september 2006 Skrev om dette tidligere på kranglesiden, men fikk ingen respons. Nå har det seg sånn at jeg og min mann ikke har sex veldig ofte lenger. Det er hovedsakelig min feil. Jeg orker ikke. Hver gang jeg gjør det er det for de jeg føler jeg må. Det blir et pliktløp. Men i det siste har jeg ikke orket, har bare ikke kunne klare tanken på sex. Vi gjorde det sånn sirka gjennomsnitlig 1 gang i uken max før. Så gikk det sikkert 2 mnd uten sex, min mann var frustrert og skuffet over meg. Han tror jeg ikke er glad i han lengre, men jeg elsker han jo. Så fant jeg ut, jeg får gjøre det da, ha sex, og vi hadde sex. Under hele akten tenkte jeg bare håper han kommer snart! Så kom han da, og jeg gikk på badet for å tørke bort cæd og gå på do. Da jeg så meg i speilet var jeg full av utslett! Hele overkroppen var prikkete. Hvis jeg reagerer sterkt på noe så får jeg utslett. Sønnen min datt ut av senga (den er lav) da han var 4 mnd, og da fikk jeg også slik utslett, så det er en slags reaksjon. Jeg er så lettet nå på en måte, for nå har vi gjort det denne uken, og jeg kan slappe av litt frem til neste uke, men hva da? Har til og med vurdert å gå i fra han, jeg elsker han over alt på jord, men gjør jeg egentlig det tenker jeg siden jeg ikke klarer tanken på sex. Synes syndt på han som er 30 år og har null sex nesten, dette skal vel være en alder man har sex hele tiden? Blir veldig glad for svar Kan ikke noe hjelpe meg her
Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #2 Skrevet 17. september 2006 Tror du må søke hjelp jeg gitt, høres ikke bra ut. Har du kommet inn i en vond sirkel, der du svartmaler sex som noe du overhodet ikke liker? Da blir det som en selvoppfyllende profeti - det blir slik fordi du forventer det. Hvertfall ikke bra å ha det slik i et forhold, det ødelegger forholdet bit for bit. Så søk hjelp, gå til legen din og bli henvist psykolog og få bukt med problemet først som sist. Lykke til!
alvis Skrevet 17. september 2006 #3 Skrevet 17. september 2006 Jeg syns du må snakke med mannen din. Forklar ham at du elsker ham men at du ikke har lyst på sex. Det værste er å ikke snakke om det. Elsker han deg så gir han deg tid så du kan finne lysten igjen. Dere kan kanskje komme frem til hvorfor du ikke har lyst. Er du sliten? Kan han hjelpe deg mer med husarbeid eller med barna? Kanskje dere trenger å komme dere vekk en helg? Håper det ordner seg.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #4 Skrevet 17. september 2006 HI Jeg er lei av sexs maset. Føler alt handler om sex, tør nesten ikke kysse mannen for de jeg er redd det skal måtte lede til sex. Jeg har aldri syntes sex har vært godt, det er like mye nytelse i å runke han som om at han tar den inn i meg. Det gir meg ingenting. Har orgasme med vibrator på klitoris, men det er ingenting å hente ved samleie. Det er bare plagsomt. Kunne ønske jeg likte sex, har prøvd å like det i mange år, men det går jo ikke. Og nå er det kommet til at det plager meg at et forhold må inneholde sex.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 Det er sikkert ikke noen hjelp å finne her, men kanskje det kan være noen små skritt til et OK sex-liv? Jeg har det litt på samme måte som deg, bare at jeg egentlig er ganske glad i sex, men jeg har vært sammen med min mann i 7 år, og har rett og slett blitt litt "lei" av å ha sex med han. I tillegg er han ikke verdens mest spennende elsker, (og jeg har hatt sex med 9 stk. før han, så det vet jeg dessverre.....). Men han er super på alle mulige andre måter, derfor har jeg bestemt meg for at noen områder,(og her ble det altså sexlivet), må bare være ikke-perfekte. Bl.a. gir han meg ALDRI orgasme, det fikser jeg selv, med han liggende ved siden av meg. Sørgelig, men sant, men han er rett og slett litt klønete, og jeg har ikke guts til å såre hans ego, ved å ta opp saken. Og så liker han å kysse mens vi ligger med hverandre, jeg synes det er rimelig uinteressant, men jeg gjør det likevel... Du skriver at du får orgasme ved å bruke en vibrator. Da er du jo ikke så uinteressert i sex at du ikke liker å få orgasme?? Hva med å holde orgasmekosen til dere har sex sammen?? Jeg burde helt sikkert gjøre et eller annet fornuftig med saken, men foreløpig har jeg funnet ut en måte å hanskes sånn noenlunde med hele greia.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #6 Skrevet 18. september 2006 Dette høres ikke greit ut. Det værste du kan gjøre er å tvinge deg selv til å ha sex med han, og det kan få alvorlige konsekvenser for deres framtidige sexliv og føre til at du mister lysten på han for alltid. Det er ikke ditt ansvare eller din plikt til å stille opp for han uansett hvor sjeldent det blir. Du må ikke presse kroppen din til noe den ikke vil. Ikke gjør det! Men snakk med mannen! Han vil jo ikke ha sex med deg nårt du egentlig ikke har lyst, tviler på at han vil deg så vondt. Blir han frustrert kan han ordne seg selv for en periode. Et godt sexliv betyr ikke nødvendigvis sex hele tiden, det er kvaliteten på sexen som teller. Og det er perioder der man har mindre lyst, sånn er det bare. Og det er helt naturlig. Og ikke opp til deg alene å finne ut av. Men dere sammen. Man er to når man har sex. Og trenger du "fri" en periode er det ikke noe annet mannen din kan gjøre enn å akseptere det. Dere må sammen finne ny tenning, men ikke før du er klar for det!! Huff,stakkars stakkars deg!! Utslett og greier!! Vær så snill og respekter deg selv og kroppen din framover!! klem!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #7 Skrevet 18. september 2006 Har det ganske likt deg egentlig. Blir alltid lei av sex etter å ha vært sammen med samme type lenge. Har omtrent ikke sex med min samboer. Og det er urolig leit. Vi har vært sammen i 5 år og har en fantastik sønn på 2. Det har ingenting med at jeg ble mamma osv. Vi har egentlig aldri hatt så mye sex. Så jeg synes veldig synd på han. Ikke tilfredstiller jeg meg selv heller lengre. Gjorde det litt før jeg fikk barn. Men nå føler jeg ikke for det. Er utrolig glad i min samboer og vil gjerne at det skal fungere. Vil bare at du skal vite at det er flere i samme båt. Tror vi må få litt hjelp snart. I første omgang har vi satt av lørdagskvelden til bare oss. Med god mat og drikke. Ikke spise foran tv, men sette oss ved spisestue bordet å prate. Kanskje det kan hjelpe dere litt også. Det er viktig å få pratet om ting. Vi får se hva den kvelden fører til!!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #8 Skrevet 18. september 2006 Nå vet jeg ikke om du går på prevensjon, men p-piller kan jo drepe lyst. Vi sliter delvis med det samme, men jeg er ganske sikker på at det er pillen som har skylden. I tillegg har vi vært sammen i 6 år og sexen overrasker ikke lenger...Vårt problem er at p-pillene jeg bruker også fungerer som en symptom demper i forbindelse med ett syndrom jeg har. Har veldig liten lyst til å få kraftigere/flere symptomer. Samtidig vil jeg jo elske med mannen min. Hodet og hjertet mitt vil veldig gjerne, men kroppen følger ikke helt med... Mannen min er veldig forståelsesfull og bruker lang lang tid for å få meg med på notene. Så igår var det faktisk skikkelig bra for første gang på lenge!!!! Har lest et sted at jo mer sex man har, jo oftere ønsker man sex. Det kan jo være noe i det. Derfor prøver jeg å ikke pensjonere meg helt, men gjøre en innsats. Jeg mener absolutt ikke at du skal tvinge deg selv til sex. Det som funker for oss er ofte at jeg prøver og hvis jeg føler at det ikke er riktig timing akkurat da, sier jeg bare det. Så holder han rundt meg og vi sovner i stedet. Lykke til, det er ikke lett!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #9 Skrevet 18. september 2006 Det høres jo ut som om problemet ditt både har en akutt karakter og en mer kronisk side. Hvis du aldri har vært særlig interessert i sex, er det vel ikke så overraskende for ham at du ikke kaster deg over ham? Din manglende sexlyst er kanskje en side ved deg, du er kanskje ikke et veldig seksuelt menneske. Det er det nok ikke så veldig mye å gjøre med. Det akutte problemet må dere imidlertid ta tak i. Oppsøk hjelp og få noen tips. Et forslag kan være at dere avtaler at dere skal ta på hverandre, være nakne sammen og stimulere hverandre, men ikke ha sex. Det skal dere gjøre i kanskje to uker. På den måten kan du nyte å være naken sammen med mannen igjen og kanskje oppdage et snev av lyst. Mange av oss kan nok kjenne oss igjen i deres situasjon. Har selv erfart i to tidligere forhold at etter en stund er det ikke spennende lenger. Er der litt i mitt nåværende forhold også. Nå tenker jeg imidlertid at jeg skal og må gjøre noe med det. Jeg mener at man ikke kan forvente at den andre skal leve uten sex over tid. I de aller fleste voksne forhold er sex en naturlig og rimelig forventning. Noen kan være enige om at det er så mye annet verdifullt ved forholdet at de ikke trenger sex noen av dem. For de fleste er det vel ikke sånn. Jeg tenker at like lite som han kan tvinge deg til å ha sex, så kan du tvinge ham til å leve uten sex. Jeg ville ikke likt hvis min mann løste problemet med å ha sex med andre! Derfor tvinger jeg meg litt i gang. For min del er det sånn at de aller fleste gangene er det bra så sant jeg kommer litt i gang. Dermed er det ikke så ille hos oss som hos deg. Jeg bruker vibrator og får lettere orgasme med den enn sammen med mannen. Kanskje kunne du og mannen din brukt vibratoren sammen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå