Gå til innhold

'Gullkorn' fra min bestemor. (samme som 3. trim)


Hanne og jentungen

Anbefalte innlegg

Det er inderlig godt jeg ikke er nærtagen:)) Vi var i bursdagsselskap hos min niese som ble 2 i dag. Hun er skikkelig skjønn og sjarmerende og så er hun halvt norsk og halvt asiatisk miks, ergo har hun nydelige mørke øyne, mørke krøller og nydelig gyllen hud. Et tillegg er at jenta er skikkelig kamikaze-unge:)

 

Så satt vi da der, min søster, jeg, bestemor og niesen min når vi kom på snakk om prinsesse-jenter, og at jeg ikke ønsker å oppdra en prinsesse, men en sterk jente osv. Da sa bestemor at: 'jaja, du får nå vente og se om du klarer det da'. Så sa jeg at niesen min er jo ei skikkelig tøff jente, s¨det går jo hvorpå gullkornet kom: 'jaja, men så er jo a**** spesiell da!!', ergo kommer ikke min unge til å bli spesiell???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mhm, og min er mer direkte enn de aller fleste. Lang historie kort, hun er kanskje den største årsaken til mine vektproblemer i voksen alder. Hun kommenterte alltid for feit jeg var ift min søster, så istedet for å bli anorektisk har jeg da fått vektproblemer på andre enden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min bestemor måtte kommentere navnet min søster valgte på sin gutt.. Kunne ikke skjønne at noen valgte et sånt navn.. Jeg ble nesten flau der og da. Hehe.. Det er ikke at så uvanlig navn heller, men i hennes generasjon ble det kanskje forbundet med noe annet-vet ikke jeg.. Jaja, sånn er de bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å hanne....sånn har min bestemor, farmor, farfar og grandtante vært mot meg i hele oppveksten også!!!!! Ikke bare var vi tykke, men hadde så veeeeldig små pupper og stoooore føtter...GUD!! og ikke minst var vi lite fine på håret og hadde klær som lignet ditt og datt...

 

Har lært meg å si fra nå da, og har oppdratt de en del de siste årene..skal si de ble overrasket..hehe

nå er det bare farfaren min igjen da..og da jeg sa han ble oldefar sa han: ...jøss... - og skiftet tema... og senere ville han presisere at dette ikke var noe spesielt iom at dette hadde skjedd med kvinner i alle år..tusenvis av ganger. Jeg svarte: ja, men nå skjerdet med meg og det har IKKE skjedd med meg før. det er FØRSTE gang.

 

For meg hjalp det MASSE å si fra rett ut!! Hadde farfaren min sagt : "ja men så er a¤¤¤ spesiell, da" så hadde jeg sagt: Ja det er hun, men det kommer min lille jente til å bli også!! Like spesiell.

 

vanskelig å si første gangen, men FY fADER så deilig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg har sagt mot henne mange ganger, men jeg ville ikke ødelegge bursagen til jentungen:) Når hun kommenterer vekten min, klærne mine etcetera så sier jeg fra hun og bestefar har også en tendens til å snakke litt 'nedlatende' mot oss jenter, mens guttene er genier samme f....Da godter jeg meg på veien hjem med at jeg er den med høyest utdannelse i familien, både gutter og jenter, gamle og unge, mens søsteren min som bare er 25 har en jobb som lønner henne nesten 500 000 i året, og det på en bachelor:)) Ha jentenes hevn:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja..da er det vel ikke så mye mer du kan gjøre enn du gjør. Men du vet jo hva som er sannhet!

 

Jeg sier at om h¤n ikke har noe snillt å si så kan h¤n holde det for seg selv, med mindre noen spør h¤n. Og at kroppsbilde er et veldig sårt tema for de fleste mennesker og slike utsagn kan skape veldig alvorlige spiseforstyrrelser og selvtillitsproblemer hos gutter og jenter, særlig under oppveksten.

 

Håper hun ikke er sånn mot oldebarnet sitt (det "spesielle" hehe) og det hun får av deg(det like spesielle!!) , da

 

Rart hvordan de forguder menn, ja..stakkars døtrene deres - våre mødre - aldri være like god som sine brødre i sin mors øyne... Slik hadde hvertfall min mor det... :o/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. kanskje vi har samme bestemor?

fra og med jeg var liten,så fikk jeg vite hvor feit jeg var.

da jeg var 8 år så fikk jeg ofte beskjed om å ta meg sammen,HALLO,en 8 åring har ikke nok viten om den slags.

men hun kunne finne på å kalle meg feit og stygg og 2 sekunder etter på sprørre om hvordan jeg ville ha hamburgern min...(som hun sto å lagde).

 

så når hun begynner nå,så sier jeg bare BLA BLA BLAAAAAA.

så blir hun kjempe fornærmet på meg.

 

men på en eller anne syk måte, ¨så er jeg glad i henne.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror vi har samme bestemor. Jeg 'trøster' meg med at det er hun som går glipp av den ekte Hanne, for jeg spiller jo en helt annen når jeg er med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...