glad-mam Skrevet 17. september 2006 #1 Skrevet 17. september 2006 Hei! Jeg er føt og oppvokst i Oslo, har en flott samboer og en nydelig gutt på 2 år. Vi venter nå barn nummer to og har lyst på mer plass ) I Oslo er det veldig dyrt og vi har sett litt på områdene rundt. Lørenskog virker veldig bra på mange måter, noen som bor og trives der? Er det noen områder som er spesielt hyggelige? Mulig å kombinere med jobb i Oslo? Hvordan er barnehagedekningen? Takk for svar! )
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #2 Skrevet 18. september 2006 jeg bor i lørenskog, trives kjempegodt. det er sentralt i forhold til både oslo og lillestrøm. både buss og tog muligheter. det ligger litt landlig til, men kort vei til alt man trenger. jeg bor på fjellhamar, og her er det veldig rolig, masse fine hus oppi åsen her, og noen få blokker for de som ønsker det. hvis man skal jobbe i oslo er det perfekt å bo ved toget, toget tar 20 minutter til oslo. ellers kan man ta bussen hvis man ikke bor ved toget, det tar lenger tid. kjører man bil og drar før 07.30 slipper man den værste køen om morgenen. barnehage dekningene vet jeg ikke noe om, jeg fikk plass med en gang jeg søkte for 2 år siden. prisene er veldig lave i forhold til de fleste andre, med en begynnerpris på 350 og maksprisen på 2250 er for de som tjener mer enn 400 000.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Min bror bor der (eller, Fjellhamar). Både han og kona jobber i Oslo, de har 2 barn som nå begge går på skolen. De trives kjempegodt. De har mye bedre plass enn de hadde hatt råd til inne i byen., koselig hage, fin utsikt, greie naboer, mye barn i området. Barna går på ski til skolen om vinteren og de er masse på turer i Østmarka (er det ikke det det heter der?) hele året. De tar toget inn til Oslo. Jeg vet ikke noe om barnehagedekningen, men de fikk ihvertfall plass til begge sine.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå