Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #1 Skrevet 17. september 2006 gutten her er nå 7 mnd. Han får måltider som er sånn ca sånn; 06.30- 1 porsjon grøt og ca 200 ml mme 10.30- brød(bare et par biter han vil ha)eller frukt og ca 200 ml mme. 13.30- 1 middagsglass og vann 16.00.-200 ml mme 18.00- 1 porsjon grøt og mme så mye han vil ha...ca 200ml. flaska kl 16 må han ha pga for stort sprang mellom måltidene,3-4 timer er max. Og det er jo tydelig at han trenger det etter grøten når han drikker så mye.Regner med det blir mindre mme til lunch når mengden brød øker,men viser ikke noe særlig interesse for det ennå.
Babykilo Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Jeg er ingen ekspert, men dette har vel med hvor mange kilo han veier å gjøre. Hvis jeg husker riktig så er det 150 ml x kilo / antall måltider. Og så tar du høyde for den mengden mat han får. Synes du han legger for fort på seg da?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 han er 7 mnd. Var 9350g og 69 cm for en mnd siden.(Var nesten 5 kg ved fødsel,så han legger vel på seg normalt i forhold til det.)
Babykilo Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 Da skulle man vel tro det var grei mengde. Spør på helsestasjonen neste gang, du. Men jeg tror barn styrer metthet mye bedre enn oss voksne. Man skal nok bare være forsiktig med å nøde i dem når man ser det er igjen litt på flaska.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #6 Skrevet 18. september 2006 Bare husk at mme er som mat å regne. Dvs. at blir babyer "overvektige" på mme bør man heller gi emr vann, brød, grøt osv. etter fyllte 6 mnd. Før fyllte 6 mnd. kan en gjerne gi vann viss en merker de vil ha mye mer en foreskrevet. Det er lett for babyer å drikke av flaske, og mange blir overivrige og drikekr mer bare for å ha noe å sutte på (flaska). Så.... en skal være litt forsiktig med mme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå