Gå til innhold

Gameboy til en 5-åring? Trenger noen råd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Min lille på snart 5 ønsker seg Gameboy (som tydeligvis en kompis har). Dette er ikke akkurat mitt fagområde :) så her trenger jeg råd.

- Er dette noe for en 5-åring, eller bør man være større for å kunne spille/forstå det?

- Finnes det bare variantene fra Nintendo?

- Er det enklere varianter som er tilpasset de små?

- Hva ligger de på i pris, og er det "alt i pakka" eller må man kjøpe spillkonsoll + spill til den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du ser i butikken eller på nett så er alle spill nå merket med alder, og da gjelder det både vansklighetsgrad og hvor voldlig spillene er.

Når det gjelder slike spill ville jeg vært velig obs. Har du bestemt han skal få det så sett ned grenser på hvor lenge han får spille i gangen for det er ekstremt vanedannende.

Jeg har selv kjøpt spill til gutten min, men jeg har valgt å kjøpe playstation2 med dansematter og eyetoy på denne måten må han faktisk stå og bevege seg forran tv'en for at det skal skje noe i spillet...hehe må innrømme at jeg selv bruker dansemattene til å trimme litt på også;-)

Skrevet

gameboy er tingen=) kan tas med overalt..nintendoen/playstation2 og andre data leketøy har netsen ikke vært brukt etter han fikk gameboyen til jul.

Kjempe suksess=)

mange forskjellige varianter..se på qxl der selger de masse ;)

Skrevet

Får nå bare håpe dere er flinke med å sette grenser på hvor lenge han får spille i gangen, for det er ike sundt å bare sitte stille og spille eller se på tv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...