Gå til innhold

varme klær....

Anbefalte innlegg

Skrevet

må ut og handle høst-vinter tøy til datteren min på 20 måneder.syns dette er skikkelig vanskelig å vite hva som er bra og lurt osv. får heller ikke med meg resultat av slike best i test. noen tips om en bra parkdress som er god å bevege seg i? trenger hun både en høst dress og en vinterdress? hva har man på under slike dresser? og hvor kan jeg få kjøpt tynne ullsokker og ullvotter-hun er alltid veldig kald på hender og føtter?

håper på masse svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har følgende til min sønn på 13 mnd...

Regntøy; todelt med høy bukse (Kjøpt på Lindex, veldig bra:) Regnvotter, Cherox, Støvler.

Arvet parkdress uten fòr, kjekt før kulden slår til.

Kan da ha ulltøy under om det blir mellomkaldt..ca 5-10c

Arvet bobledress uten impregnering. For fin til leking, bra til transport og besøk.

Parkdress med fòr..kan ikke ta ut foret, det er litt dumt, men kjekk til kalde dager for lek.

Ørten par hjemmestrikkede sokker:)

Hjemmestrikket ullgenser og høy bukse..altså snekkervarianten typ..

Du var kanskje mere ute etter konkrete merker, men jeg kan bare si at du må se på plaggene, hvordan de er sydd, formen, fòr, kragen (at ikke glidelåsen knager i haka), og andre ting som gjør tøyet ubehagelig.

At det er vaskbart, og ikke brennbart.

Ang. sokker mm....sjekk Bogerud, Cubus, Lindex, Husfliden, Fru Lyng, Barneverden, Nøstebarn. Sistnevnte burde jo ha...

Håper jeg var til noe hjelp..

Lykke til:)

Skrevet

Hei!

Til min sønn som straks fyller to år så har jeg hatt tynn parkdress som også kan brukes som vår/høstdress. Fordelen med tynndress er at da kan du regulere med antall lag under dressen ettersom hvor kaldt det er. Ikke minst er det lettere å bevege seg i en tynn dress, enn i en foret som gjerne er mye stivere. I vinter brukte han et lag med ullundertøy innerst (body og stilongs/strømpebukse), ullflecedress og så vind/vanntett dress utenpå der igjen.

Vi har kjøpt ullflecedress fra nøstebarn som er kjempegod, myk og varm. Ganske dyr, men absolutt verd pengene synes jeg. Den ulldressen som hører til trolldressen likte jeg ikke så godt..

Vi har hatt reimatec og troll parkdress, disse er begge ganske dyre. Reflex har en lignede type som er askillig billigere, jeg har ikke prøvd denne selv, og vil gjerne høre andres erfaring med denne dressen.

Tynne ullsokker kjøpte jeg i sportsforetning. Tror også bl.a cubus har, og Europris. Har også kjøpt ullsokker hos nøstebarn, men de kan bare vaskes på kaldt i maskinen, og sønnen min svetter så på føttene at de tover lett. Utenpå der har han på kalde dager hjemmesrtikkede sokker i ganske tynt ullgarn (sisu).

Han hadde trollvotter i vinter og de er jeg ikke fornøyd med. De var overhodet ikke vanntette, og heller ikke særlig varme. Nå skal jeg strikke votter og tove til han, og så ha en tynn vindvott utenpå der igjen, da jeg har hørt noen andre som har god erfaring med det. Vet ikke helt hvor jeg skal få tak i en slik tynn vindvott da men..

Foresten, best i tes når det gjelder bvinterdress var reimatec og en dress fra Kappahl.

Håper dette var til litt hjelp...!

Skrevet

Tynne og tykke ull sokker har de på Englebarn.no Der har de også ullfiltvotter i mange fine farger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...