Gå til innhold

Hjelp!! Lillegutt sover nesten ikke!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går besøkte jeg ei venninne med en 3 år gammel gutt - han sover mer enn min på 6 mnd!!! Stort sett sover han bare en halv time til tre kvarter om ganger på dagen, dette gjør han 3 - 4 ganger i løpet av dagen noen ganger oftere. Hvordan skal jeg få han til å sove lengre?

Han sover greit om natta, legger seg i halv åtte tiden og får pupp ca 24 og 05 står opp i 8 - 9 tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

høres ut som en helt normal baby for meg dette da! natta di var nå ikke så verst heller synes jeg. Kan jo trille tur for å få han til å sove lenger om dagen kanskje?

Skrevet

12-14 timer er ok, da, så lenge barnet er glad og fornøyd? Ikke alle er sovedyr ;)

Skrevet

Neida, det er jo ikke så lite - men jeg tror vi begge hadde vært mer utvilte hvis han hadde sovet en eller to lengre økter. Noen ganger er han bare våken i en halvtime - time før jeg bare må legge han igjen fordi han egentlig er trøtt!!

Skrevet

Så lenge han er fornøgd når han er våken høyrest ikkje dette gale ut. Babyar/småbarn er like forskjellige som voksne. Nokre voksne treng 9 timar søvn for å fungere, andre klarar seg med 6...

Guten vår hadde ganske make natt som din då han var på same alder, men han sov som regel ikkje meir enn til saman ein time på dagtid.

Men han begynte å sove meir då han vart litt eldre og blei meir aktiv når han var våken. No er han snart eit år og søv 2-2,5t på dagtid, og ca 12t om natta.

Skrevet

AKKURAT slik er dattra mi på 7 mnd. Hun har holdt på slik hele tiden. Ofte virker hun veldig trøtt når hun står opp fra de halvtimes duppene på dagen og jeg går og håper på at hun en dag skal finne ut at det er deilig å sove lengre... Denne uka har hun gått over fra å ha 4 halvtimesdupper hver dag til å har 3. Hun har begynt å sette til livs mye mer grøt de siste dagene og så det er kanskje tid for litt endring. Det hjelper ikke om jeg triller henne heller, hun våkner etter en halvtime uansett og sovner ikke igjen uansett hvor langt jeg går. Vi har innsett at hun bare er slik, at hun trenger lite søvn. Hun sover ca 10 timer på natta så tilsammen blir det 11-12 timer. Hun sovner ca 19-19.15 på kvelden, spiser i tolvtiden og tretida på natta og står opp ca 6-6.30. Hun er veldig flink motorisk, men det er jo ikke så rart, hun har jo GOD tid på dagene til trening.... Tror ikke det er noe vi kan gjøre for å få dem til å sove lengre jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...