Gå til innhold

Når gikk dere fra to dupper til en dupp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, rundt 11 -12 mnd tror jeg :-)

Skrevet

Da han begynte i barnehagen 18 måneder gammel.

Skrevet

høres bra ut=) Jenta mi er 9.5 mnd nå og gleder meg til hun bare trenger en lur.

Skrevet

Men var det barna som selv laget seg de rutinene med bare en dupp, eller måtte dere gjøre noe for å få det til?

Skrevet

Han fikk inn barnehagerutinene, men han har av og til to dupper når han har fri.

Skrevet

Min lille ville plutselig sove bare 1 gang helt av seg selv. Da var han ca.11 mnd. Før det så ble han lagt i 10-tida, og så sov han igjen i 14 - 1430 tida. Plutselig så ville han sove i 11-1130 tida.. og nå sover han til gjengjeld lengre lurer. sånn ca. 1,5-2 timer. Merker også at dersom han sover for sent på dagen, tar det mye lenger tid før han sovner om kvelden.

Skrevet

motvillig rundt 13 mnd. Det gikk greit med begge, og det tok en uke før de var skikkelig inne i den nye rutinen. Passet best i forhold til barnepass

Skrevet

Når dere gikk fra to dupper til en dupp, sov ungene lengre om morgenen da?? Min er 10 mnd, men trenger fortsatt to dupper da han våkner v e l d i g tidlig, rundt 5-6 tiden på morgenen. Men merker at det tar lengre tid før han sovner nå...

Skrevet

Kuttet til en lur om dagen like før hun begynte i barnehagen, litt over 14 mnd. Hun sover nå 1 time kortere om morgenen...

Skrevet

Gunnda, i utgangspkt. synes jeg ikke det er noen spes grunn til å gå over til en dupp år han er så liten. Min gjorde det da han var ca 14 mnd, det passet han best. Men det skal sies at han sover lengre på morran nå, noe som sikkert er en kombo av at han har fått eget rom og at han sover mindre på dagen. Kanskje du kan prøve å vekke ham etter en liten stund på andre duppen, og gradvis få ham over få en dupp? Du vil nok merke fort om han sover lenger da. Ellers må jeg også legge til at dette med søvn forandrer seg jo hele tiden, sånn i forbindelse med at de lærer noe nytt, er syke osv. Men det vet du sikkert.

Vet ikke om dette var noe hjelp i, bare noen tanker. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...