Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har verdens to nydeligste gutter. Ønsker nå å få mitt siste barn, og har derfor veeeeldig lysst på jente. Har lest litt om at det er mulig å velge kjønn i Russland eller Belgia. Er det noen av dere som vet noe om muligheten til å velge kjønn i utlandet? Hvor det er mulig? Navn på sykehus? Pris? Framgangsmåte? Etc... Hadde satt STOR pris på svar.

Anonym

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja det kan man i Russland.

Dette er det eneste landet i Europa som tillater dette, elelrs må du til USA evnt sør Afrika.

Pris: Ivf 1600 euro

medisiner (hvis kjøppt i Russland) ca 1500 euro

Selve seleksjonen: 2500 euro

Klinikken jeg har disse prisene fra heter altravita-ivf, mailadressen dit er [email protected]

I tillegg kommer pris for visum, hotell og fly.

Selve prosessen er: (Slik de helst ser det) en gang dit for å bli undersøkt/snakke med legene. Så nedregulering/stimmulering med kontroll hos norsk gyn (som sikkert må betales i tillegg)

Så når du er klar, eggløsningssprøyte og så rett til Russland for uttak av egg.

Eggene blir så (forhåpentligvis) befruktet med din manns sædceller. 5 dager etter uttak tar man to av cellene til embryoen og undersøker denne på kjønn og sikkert også de vanligste gensykdommene. De som er friske + rett kjønn får du tilbake.

Man trenger i allefall minst ti egg da veldig mange egg ikke overlever 5 dager (slik er det nå bare.. derfor er den tidlige tilbake settingen i Norge et gru)og noen egg kan gå i stykker ved denne undersøkelsen.

Dette er ingen garanti for at du blir gravid.

I Belgia finnes det en metode som ikke er så sikker men billigere. Sæcellene til mannen blir badet i et eller annet middel og så ser forskerne i mikroskopet forskjell på jente og gutte sædeller og inseminerer deg med det riktige kjønnet.

Sansen for at det blir rett kjønn ligger vel på ca 90% hvis man vil ha jente.

Skrevet

Hei lindynatt!

Tusen millioner takk for fint svar. Lurte bare på et par ting til... Hva mener du med ".. derfor er den tidlige tilbake settingen i Norge et gru)og noen egg kan gå i stykker ved denne undersøkelsen."? Må den norske gynekologen vite hva du skal i Russland? Er redd norske gynekologer er imot slike utførelser... Må en reise to ganger, eller holder det med en tur til Russland? Hvor lenge må en være der andre gangen? Kjenner du noen som har gjort dette i Russland? Trenger helsepersonell i Norge vite noe om dette? Vet du mailadr eller hjemmesiden til det opplegget i Belgia? Setter stooor pris på om du tar deg tid til å svare.

Klem

Skrevet

vet du hvor i danmark? trodde bare det var i russland og belgia det var mulig. når du vet mer, kan du ikke legge det inn på denne siden her???

Skrevet

I Danmarke r det ikke mulig.

Det kan holde med en tur til Russland, du behøver jo kun å fortelle norsk gynekolog at du holder på med ivf i Russland, grunnene tild et er private og angår ikke h*n.

Skal vi se. Ikke alle egg somb lir befruktet har potensialet til å bli et menneske. Eggene deler jo seg ca en gang i døgnet, de tre første dagene er det kun mors arveanlegg som har ansvaret for delingen, f.o.m dag 3 kommer fars arveanlegg med i spillet.

Ofte blir så enkelte embryoer stående i sin utvikling, dvs det kunne aldri ha blitt liv av dem. Dette får man ikke sett i Norge da man får igjen embryoene ca 1-2 dager etter befruktning. (tror det finnes unntak i Tromsø?)

Selve undersøkelsen av embryoene på dag 5 KAN også føre til at noen av dem går i stykker,.

Leste nå i en artikkel fra 2005 at seleksjon i Belgia ble forbudt i 2003, også med denne sperma metoden.

har en adresse til en klinikk i Belgia, man kan jo evnt sende mail dit og spörre:

http://www.brusselsivf.be/default_en.aspx?ref=AFABAG〈=EN

Skrevet

Jeg mente jeg leste dette et sted for jeg om min samboer snakket om det og da var danmark alternativ, men kanskje de pratet bare om at dette kom til å bli....? Jeg var så sikker jeg....hmmmm

Skal titte litt jeg og evt komme tilbake

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...