Elly78 Skrevet 17. september 2006 #2 Skrevet 17. september 2006 Jeg koker kun vannet til grøten.ikke det som han drikker.
Mamma til verdens beste barn Skrevet 17. september 2006 #3 Skrevet 17. september 2006 Tenker du på drikkevannet? Min har fått vann rett fra springen i 1 mnd allerede og han blir 6 mnd torsdag:) Vi har så godt vann i Norge at det går sikkert fint. Passer på at det har rent litt i rørene først da. Det var foressten hs som sa at jeg ikke trengte å koke det lenger.
hva nå? Skrevet 17. september 2006 #4 Skrevet 17. september 2006 ikke det hun får som tørste drikk... helsesøster sa vannet i springen der vi bor var bra.. men grøt vannet koker jeg fordi da blir den lettere varmt.. og mme flaska koker jeg vannet men tar ca 100 ml kaldt vann fra springen og resten kokt vann så blir det passe!!!
venter x3 Skrevet 17. september 2006 #5 Skrevet 17. september 2006 Man skal koke vannet til de er 6 mnd. Så min gutt har fått kun vann rett i fra springen siden da! :-)
Ranveig R Skrevet 17. september 2006 #6 Skrevet 17. september 2006 Nei, det gjer eg ikkje. På den alderen får ungen i seg alt mulig av rusk og skitt uansett, så det å koke drikkevatnet har ingen ting for seg. Vi begynte å gje han vatn i 5-6 mnd alderen, har aldri kokt det (men varma det litt til å begynne med, så han skulle godta å drikke det).
Gjest Skrevet 17. september 2006 #7 Skrevet 17. september 2006 Jeg gjør det av gammel vane, tar ikke noe lengre tid
Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #8 Skrevet 17. september 2006 Av gammel vane så koker jeg fortsatt vann å har i kjøleskapet. Bruker det til grøt og mme. Hvis jeg av en eller annen grunn ikke har noe stående, så tar jeg kaldt vann fra springen som jeg varmer med varmt nykokt vann for å få riktig temperatur.
glad_jenta Skrevet 17. september 2006 #9 Skrevet 17. september 2006 sluttet å koke drikkevann når han var 4 mnd. men koker vann til grøt
Gjest Skrevet 17. september 2006 #10 Skrevet 17. september 2006 om det er igjen avkjølt kokt vann etter vannet til grøten så får hun det...men ellers har hun fått fra springen...er 8mnd, og putter det meste i munnen hele tiden, og det er sikkert flere bassilusker på det enn i vannet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå