Gå til innhold

Sikkert litt teit, men...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Små barn puster jo gjennom nesen...

Hva skjer når de blir forkjølet, da?

(Ser det er endel som skriver at barna er syke her, må vel forvente at min også får en høst-forkjølelse snart...)

De blir vel ikke kvalt?

Får de ikke luft gjennom nesen, så får de vel i seg luft gjennom munnen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis babyen er veldig tett i nesen så bør man bruke nesespray når man skal amme:) da kan jo h*n bare puste med nesen..

Skrevet

Det er sånt...

Men når de ikke ammer, da puster de med munnen??

HI

Skrevet

Når de er kommet i to tre måneders alderen da lærer de seg å puste med munnen også...

Skrevet

Jeg bruker morsmelk som nesespray til min gutt på 5 måneder. Det er litt vanskelig å treffe de små nesehullene med stråler som spruter til alle kanter, men treffer du så funker det bra. Kan sikkert få tak i en pimpett på apotek, og sprute litt ned i en skål først, for så å bruke den, men jeg glemmer alltidå kjøpe det når jeg er der. Morsmelk inneholder som kjent enzymer som bryter ned, og det funker mot tett nese også. Enkelt og alltid for hånden!!!

Skrevet

Når de har blitt noen mnd gamle gjør de akkurat som oss. Blir det for tett i nesa åpner de munnen og puster gjennom den. Heldigvis:)

Skrevet

Når babyen er tett i nasa, pustar den gjennom munnen, så det er ikkje egentlig eit problem før den skal ha mat eller eventuelt smokk.

Er babyen så tett at det blir eit problem, kan ein dryppe morsmelk eller saltvatn i nasa på den. Hjelper ikkje det kan ein i nødsfall bruke f.eks. Rhinox for spedbarn. Husk berre at den type nasedråpar ikkje skal brukast over lengre tid, då slimhinnene i nasa kan bli permanent skada.

Generelt hjelper det på å holde babyen i forholdsvis oppreist stilling (på brystet eller over skudera), og å legge bøker under sengestolpane i hovudenden på senga.

Skrevet

kan også bruke "snørrsuger" som fåes kjøpt å apotek og babyutstyrsbutikker. da får man bort surklete snørr...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...