Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #1 Skrevet 17. september 2006 Hvis far betaler bidrag, er det vanlig at han kjøper klær som ungen kan ha hos ham? Eller er det vanlig at mor da kjøper alle klær, og sender med klær til far? Hvis jeg sender med klær til far, så kommer de ikke tilbake (selv om det f.eks er snakk om regnklær på høsten), så jeg har sluttet å sende med klær til helgene. Sender med en pose "avlagt" (men passelig) tøy en gang i blant, sånn at jeg vet ungen har klær å ha på seg. Men finklær får far kjøpe selv. Er jeg urimelig?? Hva gjør dere andre?
tuninna ♥ 2pp Skrevet 17. september 2006 #2 Skrevet 17. september 2006 jeg sender med klær hver gang jeg. men får de seff tilbake da
Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #3 Skrevet 17. september 2006 Syns kanskje det kommer an på hvor mye han har barnet? Er det annenhver helg mener jeg det er en selvfølge at du sender med klær. Vi gjør det. Så klart noe alltid blir liggende igjen, men da maser jeg på han og får det til neste gang. Bidraget han betaler skal jo være hans underholdskostnader til barnet. Så hvorfor skal han kjøpe klær til barnet?? Hyggelig når de bidrar med noe ekstra, men det er ikke noe du kan kreve. Det du kan kreve er at han er med på å dele store utgifter som konfirmasjon og tannregulering om det trengs om mange år. Det står faktisk i lovverket. Bit i det sure eplet, og sørg for å sende med skikkelige klær til barnet ditt.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #4 Skrevet 18. september 2006 Her i huset har vi klær hos mor og hos far. Vanlig tøy har vi begge steder, men slik som regntøy og dresser er bare ett sted, og ekstra i barnehagen. Nå har ikke far barna så mye så det er ikke så mye tøy han har, men såpass med tøy at det ikke er noe problem for ett helgbesøk. Andre ting får han med seg om det trengs, når han har de. Min mann har også klær til sine barn hs seg. Nå bor de barna hos han annen hver uke, så slik sett er det best. Men også der er det endel ting som går frem og tilbake med barna. Ser ingen grunn til at far ikke skal kjøpe klær selv om han betaler barnebidrag. Men det kommer litt ann på hvor mye han betaler sefølgelig, og alt av tøy er vel heller ikke nødvendig å ha begge steder. En må igrunn bare gjøre det slik som det er best mulig for de det gjelder.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 Ok, greit å høre andres mening. Jeg føler at det er litt urimelig å forlange at han skal kjøpe klær selv, men på den andre siden er jeg så lei av klær, skolebøker og annet som vi er avhengige av i hverdagen, ikke kommer tilbake. Og siden han bor så langt unna, så blir resultatet at jeg må ut å kjøpe nye klær, bare fordi far er glemsk.... Surt! Pluss at far ikke bryr seg om å ta vare på klærne, virker som han tror klær vokser gratis på trær. Sender gutten i fjæra med splitter nye finsko, enda jeg har sendt med støvler osv. Nye sko helt ødelagt etter en helg hos far. Så kort sagt irriterer dette vettet av meg, samtidig som jeg skulle ønske jeg kunne sende med klær, og få dem tilbake.
Anonym bruker Skrevet 19. september 2006 #6 Skrevet 19. september 2006 Som hovedomsorgshaver plikter du egentlig til å sende med klær og annet til barna den tiden de er hos den andre forelderen. Men når det er sagt så skjønner jeg godt din frustrasjon. Har selv opplevd flere ganger at ting ikke har kommet tilbake etter at de har vært hos faren. Og jeg har sluttet å sende med ting jeg vet de trenger de neste 14 dagene. Dvs. utetøy, regntøy, etc. For selv om jeg ikke har dårlig råd kan jeg ikke kjøpe nytt av slikt 4-5 ganger i sesongen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå