Gå til innhold

Ammer kun om natta,hvor lenge kan jeg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

regne med å ha melk da?? har ikke nok til han på dagen. han suger litt men hyler etter 5 min på hver pupp. og da må jeg gi flaske.

på natta holder det med at jeg ammer han.

hvor lenge kan jeg hode på sånn før jeg mister melka helt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det samme lurer jeg også på. Hvor lenge har du holdt på sånn da? Vi har ammet først og mme etterpå på dagtid i 14 dager tror jeg. Av og til trenger han ikke flaske etter måltidet på morgenen heller da. Varierer stort hvor mye han tar. Alt fra 30 ml til 150 ml. Ammer han i 04-05-tiden på natta. Og da varierer det veldig hvordan vi gjør det på morgenen med amming og flaske.

Skrevet

Dytter litt her - for det lurer jeg også på...

Skrevet

Kan du ikke pumpe deg ett par tre ganger om dagen også for å få opp produksjonen?

Skrevet

Holdt på som deg med hyling etter få minutter og flaske etterpå i 3 måneder. Eneste tiden jeg hadde nok melk var på natta. Vet ikke hvor lenge du beholder melka ved kun nattamming, men vet at jeg har fullammet i snart 2 måneder ved å insistere på at hun skulle drikke meg tom til hvert måltid før hun fikk flaske. Hun bruker fremdeles ikke mer enn 5 minutter MAKS på hver pupp, og sutrer litt etterpå, men ved å mate hver 2-3 time går det bra, og jeg slipper det jeg opplevde som et eneste styr med flasker og mme.

Ble også godt hjulpet av en kur med afipran ( Rikshospitalets kur. Mot kvalme egentlig, men har som bivirkning at den øker melkeproduksjonen. fåes på resept, 3 tabletter daglig i 7 dager, så 2 tabletter daglig i 5 dager og 1 tablett daglig i 5 dager. Denne kuren kan gjentas, hadde større effekt på meg 2 gang, men man kan ikke gå på den konstant, ei heller overstige anbefalt dagsdose på 40mg fordi de andre bivirkningene ikke ønskes deg eller barnet.)

Og til slutt akupunktur, opplevde for første gang brystspreng mens jeg lå med nåller overalt...

Vet jo ikke om du ønsket disse tipsene, men hvis ikke bare overse de og gå videre. Lyykke til uansett!

Skrevet

Bestillte du time til legen for å få afipran eller bare ringte du?

Skrevet

Jeg er også interresert i denne afipran-kuren...

Skrevet

Den første ( av i alt 3) runden med afipran fikk jeg resept på fra Rikshospitalet. Visste ikke at jeg ikke kunne benytte meg av ammepoliklinikken der så sant jeg ikke hadde født der, og da de fant ut at jeg tilhørte Ullevål hadde de allerede startet å hjelpe meg. Men det varte ikke.... I alle fall, de sa at denne kuren kunne gjentas et par ganger, så jeg har vært hos fastlegen min og bare bedt henne skrive ut resept. (Et tips i så fall, be om 1 glass á 50 piller 10 mg, ikke 2x20 pilller à 10mg. Lønner seg økonomisk sier apoteket).

Har etter dette tatt en telefon til norsk kompetanse senter for amming (de holder også til på rikshospitalet) for å høre om jeg kunne øke dosene for ytterligere effekt. Da var svare NEI, men om man mister melken igjen etter at kuren er ferdig, så finnes det et preparat man kan stå på hele tiden. Dette heter noe som minnet om Dom Perignon (...) og er et slikt preparat legen din ikke bare kan skrive ut, men må søke om å få skrive ut (uvisst for meg av hvilken grunn, har ikke trengt det og derfor ikke undersøkt videre). Skulle dere trenge dette, ta en telefon dit.

Men det de alle anbefaler på riksen, som jeg har vært veldig skeptisk til, er akupunktur! Funka med en gang!!! Lå der og nøt følelsen av melkespreng! Det varer ikke evig, m en går nå og får nåller en gang i uka. Så bor dere i nærheten av en akupunktør, prøv! Afipranen gjør deg ganske trøtt....spesielt de 7 første dagene med 3 om dagen!

Og ikke minst, viktig å legge til barnet før hvert måltid, uansett om man pumper eller ei, ingenting er så effektivt som et barn som suger.

Lykke til, skulle gjerne ha hjulpet dere mer, men vet ikke hvordan.

Jenta mi var 3 måneder før jeg fullammet henne. De 3 månedene var ikke spes morsomme, men så utrolig deilig det er nå å bare kunne dra frem puppen er jeg glad det funka til slutt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...