Gjest Skrevet 17. september 2006 #1 Skrevet 17. september 2006 ...Ride ride ranke?? Har helt jernteppe!!!!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #2 Skrevet 17. september 2006 ride ride ranke si meg hvor skal veien gå? bestefar besøk skal få. ride, ride ranke! ride, ride ranke1 og når så vi stiger av; sier vi goddag goddag ride, ride ranke ride, ride ranke bestemor, hun er så snill vi får leke som vi vil ride, ride ranke ride, ride ranke1 nå til onkel i galopp er han hjemme? ja, så stopp ride, ride ranke ride ride ranke nå er hesten orntli trett rytteren er god å mett ride, ride ranke
Kebbelife Skrevet 17. september 2006 #3 Skrevet 17. september 2006 Det finnes mange versjoner. Denne bruker vi mest: Ride ride ranke til møllerens hus. Der er ingen hjemme kun lille kattepus. Hanen den galer og katten den maler og tre små hunder sier VOFF VOFF VOFF!
Lilleh Skrevet 17. september 2006 #4 Skrevet 17. september 2006 Vi bruker denne: ride ride ranke til møllerens hus der er ingen hjemme uten kattepus og tre små hunder som ligger under benken og gnager på lenken den ene sa voff den andre sa voff voff og den tredje sa voff voff voff
Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #5 Skrevet 17. september 2006 Jeg har vokst opp med: Ride, ride ranke til møllerens hus Der var ingen hjemme foruten kattepus Møller maler og hanen den galer og boooms nedi mølla med (*barnets navn*) Barnet rir/gynger på kneet til den voksne - på "booms" går kneet (med barnet på) ned- og det kiler i magen til barnet.. Morsom! Tildes mamma
Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #6 Skrevet 17. september 2006 Ride ride ranke til møllerens hus var ingen hjemme bare en liten kattepus satt tre hunder under benken og ristet i lenken den ene sa voff, den andre sa voff voff, den tredje sa voff voff voff så kom vi til en kone som satt og bakte kake vi spurte om vi fikk smake, da ga hun oss en under øret hun spurte om vi ville ut å kjøre - så kom vi til en laaaaaaaang sviiiiiiiingete vei... også veltet vi over (detter litt bakover eller til siden)
3 prins på vei Skrevet 18. september 2006 #7 Skrevet 18. september 2006 Jeg bruker denne: Ride ride ranke, hesten heter Blanke. Hesten den er apelgrå, satt en liten ridder på. Han skulle ride, til østigard å fria, der var ingen heima, bare tre små hunda. Den ene den sa VOFF Den andre den sa VOFF VOFF Den tredje den sa VOFF VOFF VOFF ( sitter barnet på fanget, bruker vi å hoppe litt på VOFF, en gang på den første, to ganger på den andre o.s.v.)
LivetErEnLek Skrevet 18. september 2006 #8 Skrevet 18. september 2006 Mange variasjoner på denne ser jeg. Her går det mest i... Ride ride ranke hesten heter Blanke Hesten heter ikke så hesten heter Appelgrå med en liten junker på Og hvor skal vi ri? Til kongsgår'n for å fri Men kongen va'kke hjemme så kona tok å baka en kake så junker'n fikk å smake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå