Gå til innhold

Vondt i magen!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten gutt på 14 dager..Han har de siste dagene begynt å få litt magesmerter..Begynner allerede under ammingen..han skriker ikke stort, men vri seg og stønner, og hører det rumler i magen..Tror dere det er noe jeg spiser eller at han evt får for mye luft..Er så redd jeg spiser noe han reagerer på..Tips noen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

begynn med miniform som du får på apoteket! kjempe effektivt! gir 10 dråper før hvert måltid!

han svelger nok for mye luft!

Skrevet

Drikk Fennikelte, eller ammete, får kjøpt på helsekosten elle apoteket

Skrevet

Dette er et kjent tema på disse sidene, og søker du i Forumet, finner du nok massevis av råd!

Det er ikke uvanlig at de sliter litt med magen de første ukene pga umodent tarmsystem. Begge mine har hatt mye magevondt pga luft i mage og tarmsystem. Jeg har derfor prøvd mye!

Kolikk starter som regel en gang mellom 0 og to uker. Forhåpentligvis får han ikke det!

- Mange får god hjelp av Minifom-dråper. Jeg syntes det hjalp litt, men ikke mye.

- Fennikelprodukter (ammete eller fennikelkapsler). Jeg merket ingen effekt av dette

- Sukkervann for å roe skriketoktene. Ingen effekt her i huset

- Magemassasje (Se f.eks på babyverden.no). Dette hjalp oss! :o)

- Hjelp til å bæsje og prompe ved å stimulere analåpningen. Enten med enden på termometeret, eller dra en finger med vaselinsalve over åpningen gjentatte ganger samtidig som du legger press mot åpningen. Dette hjalp oss veeeldig mye!!!!! Gjør det gjerne før måltidene hvis du er plaget med at han trykker, presser, vrir seg og skriker under måltidene.

- Eldstejenta hadde kolikk. Kiopraktor hjalp, men plagene ble ikke fullstendig fjernet

- Noen babyer svelger mindre luft om de sitter litt oppreist under amming. Noen babyer svelger mindre luft om de ligger helt flatt. Prøv deg frem.

- Sørg for at gutten får rape etter måltidene.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...