*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 17. september 2006 #1 Skrevet 17. september 2006 Jeg skal gifte meg 040807. Vi skal ha et lite bryllup for den nærmeste familie. Vi har leiet et skjermet lokale i en restaurant (på et gods), så mat og oppdekking ordnes av dem. Vi skal ha 3- retters med drikke og bryllupskake ordnes av dem. Vi må ordne med litt blomster til å pynte bordet med når den tid kommer. Vi har reservert kirke og prest. Samtale om vielsen skal vi ha ca 4 mnd før vielsen. Jeg skal lage invitasjonene selv. Har kjøpt kjole med tilbehør, mangler bare sko. Klær til sambo er også fikset. Klær til barna må ordnes når det nærmer seg. Aner ikke hvilken strl barna er på det tidspunkt. Ser en del skriver om salmer, inngangsmusikk, utgangsmusikk, pynting av kirke, lage program for kirken osv. Er dette ting som må ordnes av oss? Jeg mener: Må man lage program for kirken? Får man noe musikk å velge mellom eller står man helt fritt? Hva har dere valgt? Hva mer er det som vi må fikse ift bryllupet? Er det noe jeg har glemt?
Frøken Bollerund Skrevet 17. september 2006 #2 Skrevet 17. september 2006 Du har vel ordnet med det vesentligste vel... Ang program i kirken så tror jeg ikke det er nødvendig nei, men ser ut som det er mange som velger å gjøre det. Har ikke tenkt så langt jeg da ( skal gifte meg 23.06.07). Musikk i kirka vet jeg ikke hvordan fungerer. tenkte på å ha en solist vi da, og kanskje en som leser dikt (eller blir det mye med begge deler?). Inngangs- og utgangsmusikk får en iallefall velge selv ( noen tidligere har tipset om å se på nettsiden til orkdalsmenighetene.no ang. musikk). Andre ting som jeg kommer på i farten: musikk til festen, transport til brudepar, frisør, fotograf, brudebukett o.l., innbydelser, bordkort, brudesuite, ringer, toastmaster, forlovere.... og så er det sikkert mye jeg har glemt da . Ikke alt dette haster ennå, men noe kan det vel være greit å være tidlig ut med! Selv har jeg klart: kirke, prest, lokale, fotograf, kjole uten tilbehør, kjole til snuppa (ikke tilbehøret) og kjøpt endel av drikkevarene. Snart går vel limmousin, frisør, mat og brudesuite i orden også...
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 18. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 18. september 2006 Jeg har faktisk fikset time hos frisør og til make up. Fotograf skal vi ikke ha. Pappa (min pappa altså) er nemlig hobbyfotograf og veldig flink, så han får ta den oppgaven! Ringer må vi selvsagt ordne, det hadde jeg rent glemt Har heldigvis god tid på oss! ja, da har jeg vel kanskje det viktigste på plass. Resten får komme etterhvert! Er det vanlig å ordne med program i kirken selv? Gjør "alle" det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå