Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I ca en uke nå har min lille gutt våknet 5-6-7 ganger i løpet av natta. Jeg har gitt han mat når han har våkna. Er dette økedøgn? Hvor lenge varer det vanligvis? Lurte i begynnelsen på om det kunne være irritabilitet pga av tenner, eller at jeg er for lite streng: at han skjønner at det GÅR AN å få kos og mat så mange ganger om natta, og derfor selvsagt ber om det. Men jeg har altså mest troa på økedøgn. Men jeg vet ikke. Har ikke blitt helt klok på dette medøkedøgn. Noen som kan opplyse meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da burde han i så fall være "matgal" på dagen også. Min gutt på 3,5 mnd har begynt å våkne hver 2.time på natta, og jeg tror ikke det er øking, men kos pluss at han kanskje rett og slett trenger mer mat fordi han har blitt så stor. Det er i hvert fall utrolig slitsomt.

Økedøgn kan vare fra en dag eller to til ca 14 dager tror jeg. Sørg for å spise godt, hvile så mye du kan og legge alle planer til side. Drikk vørterøl og/eller ammete.

Skrevet

økedager kan være bare på dag el bare på natt eller hele døgnet - det kan ta litt lengre tid om de bare øker deler av døgnet. Økedager er svært forskjellige fra barn til barn og kan varierer fra gang til gang og... ikke noe fasitsvar på hvordan økedøgn er - noe suger oftere - andre mye lengre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...