mai mammaen til to Skrevet 17. september 2006 #1 Skrevet 17. september 2006 datteren min er 4 mnd.... hun har blitt kjempe flink til å rulle... hun ruller seg både fra mage-rygg (det var dette hun lærte seg først) og fra rygg-mage.... hun prøver sterkt å krype... hun har kommet seg noen cm frem, men har ikke fått teknikken enda.... HS sa at hun kom til å klare det snart..... Hun elsker tærene sine... hun holder heletiden på dem...og putter dem i munnen..utrolig søtt... Hun har begynt å lære seg noen "bil lyder"...blåser bobler med munnen liksom..utrolig vittig.... ellers så skrattler hun ganske mye... og prater veldig mye...men det gjør hun helst bare når vi er hjemme.....og det ikke er folk på besøk...rart detegentlig syns jeg.... hun liker også å sitte...klarer godt å sitte et par sek alene.... og stå, det elsker hun.... hvordan er deres babyer? må si at jeg ikke bare vil høre fra alle som har barn som er tidlig ute med ting..syns det er spennende å lese om hva alle 4 mnd babyer gjør... dette for å se hvor forskjellig barna faktisk er...
Andreas kom 17.Mai 2006 Skrevet 17. september 2006 #2 Skrevet 17. september 2006 Gutten min er også 4mnd nå. Ruller fra mage til rygg og syns visst det er kjempegøy..hehe,umulig å få han til å ligge mer enn 1.min på magen,men når han en sjelden gang ligger lenger på magen uten å snu seg så holder han hodet godt opp (støtter seg på hendene) Smiler og ler mye. "flytter" seg rundt på teppet når han ligger på gulvet,ligger på ryggen og har flere ganger måttet flytte han fordi han var på vei på utsiden av teppet.. Har funnet ut at tissen er en morsom leke under bleieskift. Lager også sånne billyder og blåser bobler. Snakker masse uansett hvor vi er eller om vi har besøk,har ikke tid til å være stille når han er våken Stå og sitte på fanget er veldig stas. Må ikke glemme at å bade er veldig moro,særlig å plaske så mamma ser ut som hun også har badet
mai mammaen til to Skrevet 17. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 17. september 2006 hehe..ja cade er gøy..det syns datteren min og...hun elsker ligge å sprelle..og ikke minst lugge..hehe.. de er hærlig de små
Gjest Skrevet 18. september 2006 #5 Skrevet 18. september 2006 Her er rapport fra en litt tregere kar ) Teddy'n min er 4.5 mnd. Han har rullet rygg-mage to ganger, men er ikke så innmari interessert. Kun "veltet" fra mage til rygg. Men han er sterk i nakken og løfter rompa høyt i været når han ligger på magen. Han putter leker i munnen, men har fortsatt ikke god kontroll på hendene. Han ler når han blir kilt, men det skal ellers mye til å få latteren frem. Han "står" ikke på fanget enda. Har ikke begynt å putte beina i munnen. Kjempegod på å lage boblelyder så spyttet spruter! Babler og gurgler masse! Elsker å bli nusset på hele kroppen. Lukker da øynene og smiler fra øre til øre. Forøvrig innmari glad i å dra mamma i håret og å dra så hardt i tissefanten at mamma blir reint bekymra. Liker også veldig godt å danse )
3tettesmå Skrevet 18. september 2006 #6 Skrevet 18. september 2006 Min gutt er 3,5 mnd så det er jo nesten 4 mnd;-) Han kan: -rulle fra mage til rygg (nettopp lært seg). -har ikke vist tegn til å snu seg fra rygg til mage ennå -kunne ligge lenge på magen, men nå som han kan rulle over, gidder han ikke ligge noe særlig på magen lenger... hehe -han lager også slike "billyder" så spyttet står;-) -han har oppdaget tærne sine når vi bader for da flyter de opp - men han får ikke til å se på dem på egenhånd -er flink til å gripe og tar etter leker og putter dem i munnen -river mamma i håret og drar av brillene:-( -skrattler, har også begynt å le når jeg eller pappaen ler (f.eks. hvis jeg ammer og begynner å le så slipper han puppen og ler med... hihi) -er også glad i å sitte men har ikke sjans til å holde balansen selv -er kjempe glad i å stå i fanget
mai mammaen til to Skrevet 18. september 2006 Forfatter #7 Skrevet 18. september 2006 kjekt å lese hvordan andre sine babyer er..
2stjernebarn Skrevet 18. september 2006 #8 Skrevet 18. september 2006 Snuppa vår har enda ikke begynnt å rulle, hun ligger mest å ser på alt og er ufattelig snill.... Smiler nesten hele tiden. Hun babler masse men blir fort utålmodig når hun ligger alene. Hun har heller ikke begynnt å gripe veldig hardt så hun kan ikke ligge å leke lenge med lekene sine. Man må holde de over henne da tar hun på de. Men en utrolig lettvindt unge i ett fantastisk humør....
Dano Skrevet 18. september 2006 #9 Skrevet 18. september 2006 artig disse små hehe.. min er 4 mnd og snur seg fra rygg til mage (har gjort det i over en mnd alt) mage rygg har han ikke gjort mer enn et par ganger støtter seg på albuene i mageleie og strekker seg etter leker som ligger foran han da..Prøver å komme seg forover. griper tak i ting , holder leker og putter de i munnen. ler høyt, gurgler og lager brrrr lyder med munnen så grøten eller spyttet spruter, hehe prater hele veien leker med føttene og spiser på de og hendene. eeeeelsker å plaske når han bader sitte på fanget er artig og setter seg opp selv når han ligger litt skrått stå på fanget har han akkurat begynt å skjønne:-)
Anonym bruker Skrevet 18. september 2006 #10 Skrevet 18. september 2006 Min er 4mnd og en uke:) Han ruller ikke... Han er kjempe blid og ler av hver minste ting... Ler masse når han blir kilt... Vil helst stå på fanget, elsker å sitte på fanget også... Holder leker som han blir gitt, men ellers så griper han kun etter lekestativet... Prater veldig mye, skravler i ett sett...Veldig flink til å herme og "sier" heeei hele tia... Blåser bobler og brummer litt... Også må jeg også få sagt at han har skjønt hvor han har mamman sin,hehe:) Veit hva han vil og han får det som han vil:) Husker ikke om jeg har skifta nicket mitt fra hemmelig venn så jeg er altså: ZombiBombi
mai mammaen til to Skrevet 18. september 2006 Forfatter #11 Skrevet 18. september 2006 hvordan liker babyene deres å leke med baby gymmen da? den er veldig populær her... har fått låne en av en venninne av meg også..så hun har to...må jo ha litt nytt innimellom....
MammisOgTøffer`n Skrevet 18. september 2006 #12 Skrevet 18. september 2006 Det kommer egentlig veldig an på humøret hans, om han er trøtt osv... Noen dager elsker han den og andre dager nekter han... Han holder iallefall rundt tingene, og slår litt ubevisst tror jeg... Han har en til som han syns er litt skummel, begynner og venne seg til den nå, er med lyd og lys... Men det han liker best er å ligge å se seg selv i speilet også må jeg si at han eeeeelsker å se på tv........uff....... Han kom forresten 8 mai:) ikke lenge etter di:)
mai mammaen til to Skrevet 18. september 2006 Forfatter #13 Skrevet 18. september 2006 hehe.. tv ja..det elsker datteren min og..hihi..pappaen syns det er stas å se på fotball med henne..hihi... ene babygymmen henens er også sånn med lyd og lys på..den liker hun godt..snurrer seg rundt under der.og spiser på lekene som henger ned... utrolig vittig..hehe
mai mammaen til to Skrevet 18. september 2006 Forfatter #14 Skrevet 18. september 2006 ja er jo jevn gamle de da.. hvor du fødte da?
MammisOgTøffer`n Skrevet 18. september 2006 #15 Skrevet 18. september 2006 Han har ikke kommet så langt enda han da, slår litt på den bare:) Jeg fødte på kongsberg, du da? Hadde egentlig termin 5 juni, men ut ville han gitt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå