Gå til innhold

Bør en holde seg unna Østen og Asia?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette var noe nytt som var kommet frem pga våre barn ikke har godt nok immun forsvar for deres bakterier før de er blitt litt eldre. Dermed ble det sagt at det var som å kjøre bil med et dårlig bilsete. Om det først smeller, så smeller det virkelig. Prøver å finne ut noe mer fakta rundt det. Noen andre som har hørt om dette? Som vet hvor jeg kan finne mer info?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan høre med vaccinasjonskontor (de som gjer vacciner da du skal ut å reise) eller med helsestasjon.

Skrevet

Har ikke holdt meg unna, var i Thailand i sommer da mini var 10 mnd., men vil vente noen år til neste gang fordi det virker slitsomt med en liten som nå plutselig ikke vil være ro ett sekund, verken på flyplass eller andre plasser. Men det gjelder lange reiser generelt, inkludert Syden.

Skrevet

Vi har vært i Thailand noen ganger med barn...og det har ikke vært noen problem :-)

Tar jo selvfølgelig forhåndsregler , med ekstra hygiene osv...men d gjør jeg også på Kanariøyene jeg !

Vi drar igjen nå til jul med 3 små, 9 år, 5 år & 16 mnd :-)

Skrevet

Det jeg har hørt er at imunforsvaret til barna utvikkles veldig mye frem til de er 4-5 år gammle. Det å ta dem med til tropiske og subbtropiske strøk med en helt annen bakterieflora enn det vi har her i landet vil som regel gå helt fint, men hvis barnet er en av de uheldige som blir syke, kan det bli veldig alvorlig, veldig raskt.

Siden Norske barn vil ha et dårligere imunforsvar i forhold til tropiske sykdommer enn barn som bor tropene vil de kunne bli raskere syke og sykere enn lokale barn. Det kan også være at lokat helsevsen ikke tar sykdommen alvorlig nok ettersom de sammenlikner md hvordan det vil utvikkle seg for lokale barn.

Det kan også være et problem å finne frem til gode helseinstittusjoner raskt nok når man er på et sted der man hverken kjenner stedet, språket eller kulturen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...