Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #1 Skrevet 16. september 2006 slik er det:vært sammen med sambo i 1 1/2 år nå.ble gravid da vi vært sammen tre mnd og nå fåttt en nydelig baby på 6 mnd:) men forholdet er ikke så rosenrødt som jeg håpet..første året ja..men så starta kranglene. er utslitt..han går på skole og jeg har jenta vår hele dagen,han jhjelper meg i huset om jeg ber han om det,men mener jeg burde gjøre mest siden han går på skole og har lekser. klager mye på han ja,men det er fordi jeg blir iritabel fordi jeg er sliten..! hadde en stor krangel her om dagen fordi jeg klagde og da klikka han og kalte meg egofitte!! DA var begeret rent over for meg for fikk sjokk ,han er supersnill så sier han sånn!mente han virkelig fått nok av klagingen min.at jeg blitt kjedelig og måtte begynne å gi litt faen..at jeg var litt vel for opptatt av at alt så perfekt ut..kan være litt sant ja,men en sier ikke sånn! sa jeg ikke ville mer og det gikk så langt at vi diskuterte hvor vi skulle bo å sånn. var samtidig helt knust for elsker han jo..ende med sex..jada... og vi sa vi ikke kunne leve uten den andre.tokk en laaang prat... men usikker på om jeg skal godta det sa...
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2006 #3 Skrevet 26. oktober 2006 Det er bare begynnelsen på et rent helvete. Jeg har vært i den situasjonen selv og har enda ikke kommet meg ut av den. Det er forferdelig. Han sier og gjør som han vil. Når gjør han det neste gang? Hva trigger han neste gang? Hvor mener han at grensa går? For det er det det handler om. Han har liten respekt for kvinner. Det blir ikke bedre, tro meg. Kutt han ut nå så sparer du deg for mange år med mye smerte. Jeg gjorde det ikke og angrer nå.
Venter på gutt nr 3 :) Skrevet 26. oktober 2006 #4 Skrevet 26. oktober 2006 Du trenger jo ikke hive han på båten for det. Se ting litt an.. det beste er jo om dere finner en løsning på det..
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #5 Skrevet 27. oktober 2006 Det er farlig å si "sånn var det for meg, så sånn blir det for deg også". Noen kan få til å forandre på situasjonen, og komme styrket ut av det.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #6 Skrevet 27. oktober 2006 Jeg ville nok ikke hivet ham ut pga det han kalte deg. Det er ingen tvil om at han ikke burde sagt det! men hvis det ikke er representativt for hvordan han vanligvis behandler deg 99.9% av tiden, synes jeg en hjertefølt unnskyldning kan bøte på mye.. Skjønner at du blir innmari lei når det er du som må ta all jobben hjemme. Og synes absolutt han burde ha hjulpet til mer når du spør ham om det! Men det virker ikke som om masing er noe som hjelper for å endre det..Hos noen fungerer det sikkert slik, men hos mange blir det bare dårlig stemning mellom de i forholdet. Det ideelle ville jo selvsagt vært at du slapp å mase, men nå er det ikke tilfellet hos dere. Jeg tror jeg ville ha bestemt meg for å slutte å mase en lang lang periode, uten å gjøre noe nummer av det. Ikke si det til ham at nå skal du slutte å mase på ham, for at han da skal vise deg at det hjelper, og at da vil han rydde mer. Men du kan jo slutte å mase og håpe på at ingen mas en periode vil erstatte de irriterte følelsene han får med engang du vanligvis maser. Kanskje det blir erstattet hos ham med en større lyst til å selv ta mer initiativ. Det går jo ann å prøve dette? For slik dere til nå har prøvet fungerer jo ikke for noen av dere. Greit nok, han har et poeng i det at han studerer og må ha tid til å gjøre leser. Det har han. For selvsagt stresser det ham sikkert å bruke tid på husarbeid hvis han har lekser, og spesielt hvis han også synes at det er ryddig nok når du ber ham begynne å rydde. men samtidig har jo ikke du heller valgt et liv som medfører at du må være alenemor og hushjelp. Slik at forstår at det ikke føles riktig å måtte ta alt ansvaret på den fronten, spesielt ikke hvis du er sliten. Men, jeg tror de fleste mennesker reagerer bedre på et følelsesmessig budskap som "jeg er fryktelig sliten og føler meg virkelig tom for energi. Noe som ikke er godt for meg i lengden, kan du hjelpe meg ut av dennne situasjonen, hva kan vi gjøre sammen." Heller enn at man krangler og sier hva man ikke liker ved den andre i sinne og full av negative føleleser. Kanskje et fint alternativ kan være å betale for vaskehjelp? mange som har begynt med det. Det koster kanskje 100kr timen, og mange flinke der ute som vasker ned en stor leilight grundig på 2/3timer, samt setter på maskin med klær og stryker noe som kanskje lå klart å ventet til vaskehjelpen kom. Personlig vil jeg heller bruke tiden sammen med familien til kos og hygge og betale 300kr ut 2.hver uke, enn å bruke tiden man først har sammen til å vaske gulv etc etc. Men hvis du er ordentlig lei, og kjæresten din virkelig ikke bryr seg om hva du sier og behandler deg dårlig, da synes jeg du burde sette foten ned ja. klem og lykke til.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2006 #7 Skrevet 27. oktober 2006 Men la ham i tilegg forstå at slikt ord eller lignende igjen vil absolutt ikke bli godtatt, at da kommer du til å gjøre alvor av å avslutte forholdet. viktig at han forstår at du mener det. Og aldri finner deg i slik ordbruk, fordi du ikke fortjener det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå