Gå til innhold

BARNESIKRING RUNDT OVN/PEIS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei

Noen som har noen tips eller erfaringer om hvordan man kan SIKRE rundt ovnen/peisen slik at barnet ikke ramler, vimser borti...er uheldig eller nysgjerrig borti osv.

Det finnes jo barnesikring opp og ned i mente, i alle farger og fasonger, for alt og ingen ting....men jeg kan ikke finne noe som er til dette formålet. Finnes det virkelig ikke?

Jeg har en liten kar som snart slipper taket i møblene...og fyker avgårde, så visst jeg er det minste uoppmerksom i vinter...så frykter jeg det verste.

Hva har dere gjort?

Håper på mange smarte svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lekegrinden Park'a'Kid fra BabyDan kan du også trekke ut til et gjerde. Er laget av metall, det er en ordentlig port som kan åpnes og du kan ta av noen av leddene dersom du har behov for det.

http://www.babydan.dk/page32.aspx?recordid32=113

Ser at BabyDan også har frittstående moduler til salgs, men disse har jeg ikke sett i Norge ( i alle fall ikke i Trondheim... ;-).

Skrevet

jeg har bestilt babydan sin, og skal hente den på mandag;o)

så jo; det finnes!

Skrevet

Så i katalogen til Babyproffsen på Nordbysenteret på Svinesund at det fantes der! Kanske er billigere en babydan?

Skrevet

Har aldri brukt noe rundt ovner. Har heller lært dem å passe seg for ovnen når den er varm. Alle våre har lært det veldig fort i hvertfall.

Skrevet

Hvordan går du fram for å lære dem å passe seg da? Er førstegangsmor, så kanskje du har noen tips til meg? Jeg sier off off eller nei når hun går bort til stekeovnen når den er varm, og passer på å ha lys i stekeovnen så lenge den er varm. Har ikke lyst til at hun skal måtte brenne seg for å forstå...

Skrevet

Som du gjør. Følger med og sier "Nei, varmt, vondt, au" osv når ovnen er varm. Når ovnen er kald gjør jeg ingenting, for det er varmen jeg vil de skal lære seg å respektere, ikke ovnen i seg selv for ovner kan det være på mange ulike steder og med ulikt utseende, og det er jo varmen som er farlig, ikke ovnen i seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...