Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #1 Skrevet 16. september 2006 Har drukket tre glass vin på 2,5 time, tok siste dråpe nå nettopp. Mini kan våkne om to timer. Er dette forferdelig uansvarlig av meg? Vil melken bli såpass alkoholholdig at lillebabyen kan bli påvirket eller ta skade av den? Uff, det var så god vin og god mat, men det er absolutt ingen unnskyldning. Ingenting er viktigere enn babyen min. Hva mener dere?
Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #2 Skrevet 16. september 2006 Jeg mener at du bør ransake deg selv og ikke la andre svare på dette spørsmålet for deg! Hva synest du?
Dano Skrevet 16. september 2006 #3 Skrevet 16. september 2006 neida. innimellom skader ikke, det meste er ute av melka om to timer alikevel.........
Gjest Skrevet 16. september 2006 #4 Skrevet 16. september 2006 Ei venninne av meg fikk anbefalt og ta et glass rødvin en time før ho ammet (datteren slet med å sove selv om ho var trøtt.. Sov veldig dårlig når ho først sovnet).. Jeg ammer ikke så jeg vet egentlig ikke hva jeg ville gjort..
Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #5 Skrevet 16. september 2006 http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/amming/er_det_lov_ta_et_glass_vin
♥maxen min♥ Skrevet 16. september 2006 #6 Skrevet 16. september 2006 Da sover h*n nok ekstra godt etterpå!! Kjenn etter hvordan du er i hodet før du skal amme, for du har samme % i melken som i blodet, så jeg ville nok kanskje pumpet ut litt og så.. Men den avgjørelsen er helt opp til deg!!
Firefly77 Skrevet 16. september 2006 #7 Skrevet 16. september 2006 En kan regne at alkoholen er ute av morsmelka ca samtidig som den er ute av blodet ditt, dvs at du trygt kan amme når du kan kjøre bil. I tillegg tåler babyen alkohol bedre dess større den er. Nyfødte er ikke så godt utviklet ennå, og tåler det dårligere enn en baby på flere mnd. Men jeg har også hørt at morsmelk med bittelitt alkohol i er bedre enn ingen morsmelk i det hele tatt.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 16. september 2006 #8 Skrevet 16. september 2006 Håper for guds skyld ikke at du har som hun over skriver %. Da ville jeg ikke ammet. Men litt promille skader ikke, så sant det ikke er hver dag. Har ikke prøvd selv men søsteren min gjorde det en gang, og sønnen hennes var litt stille og trøtt dagen etter. Men husk at det er ikke like farlig å amme med promille, som å gå gravid å få promille. For da går det rett i blodet på babyen.
♥maxen min♥ Skrevet 16. september 2006 #9 Skrevet 16. september 2006 Tror nok hun skjønte hva jeg mente, skrev % fordi det var kortere å skrive..
Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #10 Skrevet 16. september 2006 jeg mener at du bare må amme denne gangen, men ikke gjøre det til en vane! det farligste med å amme med alkohol i kroppen er hvordan du håndterer barnet ditt i beruset tilstand.
Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #11 Skrevet 17. september 2006 Alkohol og barn hjemme hoerer egentlig ikke sammen etter min mening, men av et glass vin eller to blir vel ingen overstadig beruset. Derimot, blir man full, gjoer man best i aa ha barna hos barnevakt. Til man kan fint ta seg av barna sine, i edru tilstand. Men dette er vel de aller fleste enige om uansett. Jeg har ammet etter et eller maks to glass vin, men passet paa at jeg nettopp hadde ammet foer jeg drakk vinglasset. Og det er slett ingen vane. Men har hendt,ja. Babyen tar ikke skade av at du har hatt noen faa glass vin, - naar det ikke skjer ofte/
Northernlights Skrevet 17. september 2006 #12 Skrevet 17. september 2006 trengte ikke vaere anonym, da ;o) Legger til i samme slengen at det ikke boer drikkes alkohol og ammes de aller foerste ukene av babyens liv. Husker ikke hvor lenge, men mener det var 6 uker (??)
*Minnie Mus* Skrevet 17. september 2006 #13 Skrevet 17. september 2006 skjønner ikke at folk gidder å drikke alkohol når de vet at babyen skal drikke morsmelk om et par timer. Det er masse diskusjoner her om det er farlig el ei, men etter min mening er det helt klart uansvarlig og UTROLIG dårlig gjort overfor den lille at du tar fra han/henne muligheten til å avstå fra å drikke alkohol!!! Hvis jeg ga sønnen min på fem mnd en skvett øl el vin på flaska hans, DA hadde folk reagert. Det er faktisk akkurat det samme som gjelder med morsmelk. Har man valgt å amme, bør man også klare å styre unna alkohol i den tiden. Driter i om folk kaller meg snipete osv, Jeg mener i hvert fall at babyer og alkohol hører ikke sammen, aldri. Er ikke redd for å signere denne med nicket mitt heller.
Manhattan skyline Skrevet 17. september 2006 #14 Skrevet 17. september 2006 LinnM: Det er bra du driter i om folk kaller deg ting, for jeg vil kalle deg både snipete, dømmende og overhysterisk! Er bare så lei de bedrevitende, jeg-gjør-ingen-feil- og know-it-all-mødrene her inne! Og som du ser, er ikke redd for å signere med mitt nick heller!
*Minnie Mus* Skrevet 17. september 2006 #15 Skrevet 17. september 2006 kall meg akkurat hva du vil du, spiller ingen rolle det. Jeg gjør ingen feil? Den var ny. Jeg er ikke verdens beste mor akkurat nei, men jeg har såpass i huet at jeg ikke gir ungen min alkohol før han runder året.
Gemini77 Skrevet 17. september 2006 #16 Skrevet 17. september 2006 Greit nok at du har de holdningene, LinnM, men kom ikke med direkte feil opplysninger da! Det er ABSOLUTT ikke det samme å amme etter noen glass vin som å gi øl/vin direkte på flaske! Det er da flere ti-ganger fortynnet i morsmelken!!!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #17 Skrevet 17. september 2006 Skal du gi han alkohol da han runder året???? er jo 18 års aldersgrense!!!! bare måtte:)
leila28 Skrevet 17. september 2006 #18 Skrevet 17. september 2006 hadde babyer kunnet snakke så hadde de helt sikkert ha seg frabedt alkohol i maten, uansett hvor lite det er og hvor uttynnet det blir! vet at det er vanskelig å ikke ha den kosen som alkohol gir, men da bør man virkelig være tøff og holde seg unna, det er jo ikke snakk om flere år uten alkohol...kun de månedene man ammer. Tenk på babyens beste, framfor egne behov for alkoholkos.
Ranveig R Skrevet 17. september 2006 #19 Skrevet 17. september 2006 Eg er og av den oppfatning at alkohol og barn ikkje høyrer saman, som eg har gitt uttrykk for fleire gongar under liknande innlegg. Eg tvilar på om babyen din tar skade av at du har drukke vin. Men når du føler det slik som du skriv: "Uff, det var så god vin og god mat, men det er absolutt ingen unnskyldning. Ingenting er viktigere enn babyen min." - så viser det kanskje at du føler at du ikkje burde drikke alkohol når du skal amme etterpå. Om du føler at det var dumt gjort, så la vere å gjere det igjen. Barnevakt er tingen om du skal kose deg med alkohol, er mitt syn på saka.
Gemini77 Skrevet 17. september 2006 #20 Skrevet 17. september 2006 Jeg har absolutt ingen motforestillinger mot et glass rødvin og amming. Men om du har dårlig samvittighet derimot er det jo noe du selv må avgjøre om du ønsker å gjøre igjen. Jeg derimot har tatt meg rødvin til god mat og ammet, og har absolutt ingen dårlig samvittighet ovenfor det. Til og med jordmoren på Ullevål sykehus sa at man kunne gjøre det, og at et glass øl var bra for utdrivelsen av melk. Så at man gjerne skulle ta seg et glass øl i ny og ned.. Jobber også på Riksen og har pratet med mange leger om dette. Og ingen har sagt noe negativt om amming og et glass rødvin eller 2.. Men det er opp til enhver, og hva man ønsker. NOen ønsker ikke det, mens andre gjør det... Sånn er det bare! VI er alle forskjellige! Og gudskjelov for det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå