Sjokoholikern Skrevet 16. september 2006 #1 Skrevet 16. september 2006 Gutten (på 6,5mnd) min vil ikke spise ordentlige måltider, og nå er det bare tre-fire mnd til han skal i barnehage.... så han lever på morsmelk, får smake på brød og frukt på dagen, og på kvelden spiser han enten en halv skål grøt, eller ingenting... (fordi han vrir seg vekk og skriker) det eneste han elsker er fersk frukt, ikke de på glass, ellers er det vanskelig å få han til å spise noe ordentlig. jeg har prøvd med forskjellige middagsglass, eller hjemme-moste grønnsaker, men det spytter han bare rett ut igjen. Vi startet på smaksprøver for snart to mnd siden, men det er ikke mye vi får i han i løpet av en dag. så hvis det fortsetter i dette tempoet er jeg litt bekymret for hvordan det vil gå i barnehagen... må jeg begynne med mme da? som de gir i barnehagen? eller er det normalt at det går sakte i begynnelsen, med tilvenning av mat...? jeg synes det er litt stressende å tenke på! han må jo spise ordentlige måltider mens han er i barnehage, jeg kan jo ikke komme tre ganger dagen og slenge frem puppen der! Planen var jo å bli dagmamma, så puppen hadde vært tilgjengelig hele tiden, men økonomien vår tvinger meg ut i arbeid fra gutten fyller ti mnd =( Jeg trenger råd, erfaringer og støtte!
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 16. september 2006 #2 Skrevet 16. september 2006 Kan ikke gi så mange råd, men litt støtte kan du få. Min er 7 mnd og er igrunn ikke særlig fornøyd med den maten vi prøver å gi han. Storebror var mye enklere, men knerten nei...han vil ikke ha stort. Og frukt på glass brekker han seg av, grøt går bare av og til, middagsglass med kalkun funker sånn dann og vann. Storebror spiste alltid det vi spiste til middag (moset selvsagt) men det er ikke knerten enig i. Så dette kan ta tid, jeg kan jo ikke amme til han begynner på skolen. Jeg vet at dette ikke hjalp stort, men det er flere som sliter. Lykke til!
Sjokoholikern Skrevet 16. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. september 2006 Jo, takk =) det skal ikke være lett.. mamman min sleit med storebror: -han nekta plent å spise noe annet enn pupp før han ble ni-ti mnd.
snupie Skrevet 16. september 2006 #4 Skrevet 16. september 2006 Min datter er 7 mnd og nekter å spise annet enn pupp..hun bare kniper igjen munnen når jeg kommer med annen mat. En stund likte hun banan veldig godt, men nå vil hun ikke ha det lenger heller...alt jeg klarer å lure inn bare griner hun på nesen av og nekter så å spise mer. Tar gjerne i mot gode tips jeg også! Det er litt stressende, særlig siden hun har vært mindre enn gjennomsnittet hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå