Gjest Skrevet 16. september 2006 #1 Skrevet 16. september 2006 Noen som vet ? Er redd melken skal forsvinne dersom jeg prøver meg på skjoldet, og litt redd hun ikke skal ta puppen etterpå ! Noen erfaringer ? Eller blir brystet stimulert ved brystskjoldbruk også ? Huff jeg er så UFATTELIG grønn på alt dette, jammen meg ikke bare lett å få barnet ut av magen heller !!!!
Mammaen til E.S. Skrevet 16. september 2006 #2 Skrevet 16. september 2006 Har brukt skjold hele tiden, hun er nå 4 måneder. Har masse melk, så ja de blir stimulert : )
WWJD Skrevet 16. september 2006 #3 Skrevet 16. september 2006 Hei! jeg har i utgangspungtet lite melk, og måtte bruke skjold de første ukene etter at benjamin ble født. Dette påvirket ikke produksjonen i det hele tatt. Det var heller ikke noe problem å avvende skjoldet når jeg var klar for det. Nå har gutten min begynt å gnage tennene sine inn i brystvorta når han spiser, så nå skal jeg ty til deg igjen. Lykke til! Nei, alle er forberedt på fødselen men ikke mange er forberedt på start problemer i amminga! Men du får det til etterhvert! klem
Turbomamma (gutt 170606) Skrevet 16. september 2006 #4 Skrevet 16. september 2006 Hei! Jeg bruke skjold i begynnelsen, og det er en ting du burde huske på: På sykehuset og ammepoliklinikken anbefalte de meg å pumpe meg en gang i døgnet. Dette for å tømme brystet helt, og for å stimulere enda mer. Babyen må "jobbe" mer for å få ut melk gjennom et skjold, så det er ikke alltid man får tømt brystet helt og det KAN føre til tette melkeganger eller betennelse... Men, det fungerte veldig bra for oss - hadde det ikke vært for skjold hadde nok ikke jeg ammet nå! Pass kanskje på å bytte litt på så barnet ikke "glemmer" sugeteknikken på puppen. Det er to helt forskjellige ting! Her er to linker som du kan lære litt av: http://ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=212#brystskjold og http://ammehjelpen.no/nyheter_more.asp?NewsID=294&M=&U=&SU= LYKKE TIL!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå