Gå til innhold

hvordan leker deres 1 1/2-åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det går så fort i svingene, at jeg rekker nesten ikke å følge med for å være med på leken hans.

Nå har han begynt å leke at han lager mat og serverer, han leker butikk, og begynner å bli veldig flink til å legge enkle puslespill.

Han har alltid vært veldig fysisk og aktiv (danse,klatre,hoppe etc...), så det er litt godt å se at han kan holde på med litt rolige leker også nå.

Tydelig at han har oppdaget samlek, så det jeg lurer på er om noen har ideer til lek. Hva synes deres barn er morsomt om dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sønnen mi (14mnd), er veldig glad i å feie, støvsuge, leke med biler, traktorer, danse, leke gjemsel,og rote i mammas skuffer;0)

morsomt å følge med på.

Skrevet

Dattera mi liker å leke sammen med meg eller sine søsken, det er skjelden hun leker alene mer. Men det er selvfølgelig dei dagene også.

Når me leker sammen er det bøker, trille ball, hoppe på trampolinen, danse til musikk er en god favoritt.

Løpe og leke bajas som me seier er kjempe kjekt, at me sitter rundt et hjørne og hun kommer og skremmer oss. Så eg ser at hun som har to eldre søsken leker på en helt annen måte enn hva det mitt første barn gjorde. Men så var jo han alene med meg også da - nå er me en famile på 5 ;)

Skrevet

Datteren min (14 mnd) elsker å lage mat for tiden. Har en plastkjele og bestikk, og hun rører i vei og kommer til oss så vi skal få smake. Ellers har hun en liten eske med 12 klosser i, som hun kan sitte med kanskje en time av gangen. Tar klossene ut, og putter dem oppi igjen og så på med lokket. Hun elsker også leke med litt store konvolutter. Da sitter hun og putter puslespillbrikker oppi og heller dem ut. Om og om igjen. Ikke alltid så lett å vite på forhånd hva som skal slå ann.. Er hun sammen med andre barn, er det mer fart. Hun har to fettere på 11 og 13 år, og da løper hun etter dem i alt de gjør, fra å spille fotball, løpe etter den radiostyrte bilen, osv..

Skrevet

Gutten min liker lego, tegne, bake, biler og musikk. Aller helst vil han være ute hele dagen. Han er blitt flink på trehjulsykkelen sin.

Min gutt er også veldig aktiv så favoritten er nok å løpe -når som helst-hvor som helst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...