Kamilla, Daniel&Sanne Skrevet 16. september 2006 #1 Skrevet 16. september 2006 Må bare høre litt. Ser alle her som krabber og reiser seg og går VELDIG tidlig.. Gutten min er 8 mnd og 10 dager. Han begynte å dra/åle seg framover ordentlig for tre dager siden.. han krabber ikke, setter seg ikke opp, reiser seg ikke. Hvor sene var deres babyer? Blir helt stressa av å se på alle som er så tidlig ute:)
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 16. september 2006 #2 Skrevet 16. september 2006 Storebror var omtrent på dagen 8 mnd når han begynte å dra/åle seg forover. Satte seg opp gjorde han rundt 9 mnd krabbe gjorde han ennå senere. Men han begynte å gå når han var 1 år og 1 uke. Knerten derimot har vært stikk motsatt, han begynte å rulle fra rygg til mage ved 3 mnd. åle/ dra seg rett før han ble 5 mnd. Hvor skal dette ende. Jeg hadde håpet at nr. 2 skulle være baby lenge, men så feil kan man ta. Det jeg vil fram til er: alle barn er forskjellig og det er ikke noe vi kan gjøre med det. Så ta det med ro, det er ikke noe å haste etter. De fleste barn går før de er 18 mnd. uansett. Hvem vet kaskje din er veldig tidlig med språk. Men jeg synes ikke du skal bli stressa før leger og helsesøstre reagerer, kan jo være noen her som "drar" sannheten litt også da.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #3 Skrevet 16. september 2006 Er vel som oftest solskinnshistoriene vi hører her, de som forteller hvor flinke barn de har. Og det har de jo også :-D Men vi med litt sene barn vegrer oss nok mer. Jenta mi er 7,5 måned og rullet fra rygg til mage for første gang i går!! Hvertfall som en kontrollert bevegelse, har nok "tippet" litt rundt et par ganger. Åler seg heller ikke. Snur seg bitte litt rundt sin egen akse. Er spent for å se hvordan det går videre framover :-D Men to andre babyer i min nærmeste familie går ikke, og de er henholdsvis 13 og 15 måneder gamle. Så jeg stresser ikke så fælt.
Maia mor til 4 Skrevet 16. september 2006 #4 Skrevet 16. september 2006 Ikke stress med det, det kommer når han er klar for det. 8mnd er ikke veldig sent egentlig. Tulla mi begynte rundt de tider og etterpå gikk det i turbofart. Min eldste datter krabbet aldri. Hun satt /lå i ro til hun passerte 10 mnd og da reiste hun seg opp og gikk. Alle barn er forskjellige og jeg tror nok det er mange som ikke krabber ennå ved 8 mnd.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #5 Skrevet 16. september 2006 Her inne kan det se ut som om alle er tidlig ute, men det tror jeg er fordi de med babyer som gjør ting tidlig er mer glad i å svare på spørsmål som f.eks når krabbet din baby. Gjennomsnittet for å krabbe er mellom 8 og 12 mnd. Noen krabber ikke i det hele tatt før de plutselig reiser seg og begynner å gå.. Min gutt begynte å krabbe rett før han ble 9 mnd, men ålte seg ingenting før dette. Han er nå 9,5 mnd og har akkurat lært seg å sette seg opp. På barselgruppa mi er det flere med babyer på min gutt sin alder som ikke er i nærheten av å begynne å krabbe enda, og de er ikke treige fordet. Og de reiser seg en eller annen gang skal du se...blir nok ikke liggende under babygymen til skolealder hehe.
Beama Skrevet 16. september 2006 #6 Skrevet 16. september 2006 Nå er jenta mi en måned yngre enn din... men hun åler seg ikke.. og tror det er en stund til hun gjør det også.... beveger seg litt i sirkel og en smule bakover... men det har hun gjort lenge. Setter seg heller ikke, reiser seg ikke opp.. ingenting. Har en vennine med en gutt på 10 mnd.. og det er bare en måneds tid han har ålt seg nå.. Tror det er slik at hvis babyen er tidlig ute så snakkes det mye mer om det enn hvis babyen er midt på treet eller litt forbi... Og hvis noen er tidlig på noen områder er de gjerne sen på andre, og motsatt... Ikke stress med det... Det kommer når babyen er klar for det... Tror vi skal være glad til jeg egentlig... passer en gutt på 9 måneder.. og han er høyt og lavt... må passe på konstant og det er ganske slitsomt.. Så vi får slappe av og lade opp til babyene våre er i full gang også=)
Livmor Skrevet 16. september 2006 #7 Skrevet 16. september 2006 Gutten vår er litt sen, ihvertfall i forhold til en del her inne. Tar det med knusende ro, det kommer når det kommer:) Vi er minst like stolte som andre når han lærer seg noe nytt:) Han begynte å åle seg framover da han var 9 mnd. Nå er han 11 mnd og langt fra å krabbe. Er heller ikke oppe på alle fire. Men han "hoppeåler" (høres snålt ut, men han sklir ikke på magen, han bykser nesten framover) i full fart. Han mista veldig interessen for å komme seg opp på alle fire når han endelig kom seg framover. Han klarer ikke sette seg opp. Er nære, men det siste lille stykket klarer han fortsatt ikke. Har såvidt kommet seg opp i meget skrå ståstilling et par ganger de siste dagene, men klarer ikke reise seg skikkelig opp. Men viljen er absolutt der så det kommer nok:)
Gjest Skrevet 16. september 2006 #8 Skrevet 16. september 2006 høres ikke ut som gutten din er sent ut!!! bare slapp av du. snart er han på beina! barn tar sånn i eget tempo, og når de først begynner går det som regel fort framover... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå