Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #1 Skrevet 16. september 2006 Det er så mange som sier til meg at det kan være lurt å barbere hodet til babyen for å få en tjukkere hårmanke. Da lurer jeg på om noen har erfaring med dette ? Er det noen vits ? Hvordan gjøres det ? En kan jo virkelig ikke bruke barberskum på hodet til den lille, bruker man olje istedet ? Takk for svar !
druett-gutten kom 030106:) Skrevet 16. september 2006 #2 Skrevet 16. september 2006 Jeg lurer mest på hvorfor en gjør dette utnom religiøse grunner. Hadde nok brukt barberskum om jeg skulle gjort det.
-carina- Skrevet 16. september 2006 #3 Skrevet 16. september 2006 Synes dette hørtes litt skummet ut, jeg... En skarp barberhøvel på hodet til minsten min... Vet jo hvor vondt det gjør selv med ett lite kutt under armen...
Chatzy Skrevet 16. september 2006 #4 Skrevet 16. september 2006 hadde aldri i verden barbert hodet på en baby min eller andres!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #5 Skrevet 16. september 2006 Helt enig med at det virker kjempeskummelt... derfor jeg lurer litt på hva slags erfaringer folk har med dette. Har absolutt ikke bestemt meg ennå, men lillejenta har kun litt hår i nakken så er derfor jeg vurderer det litt siden det kun er bittelitt å barbere bort. Men forstår bare ikke hvordan jeg skal kunne begynne med en barberhøvel på hodet til lille jenta mi ?? Nei vet virkelig ikke om jeg skal gjøre det.... kom med fler tanker og svar ! Hovedinnlegger.
Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #6 Skrevet 16. september 2006 Bruk heller hårtrimmer. Vi gjorde det på vår lille tulle. Hun fikk hår veldig seint. Ved to års alder. Nå har hun så fint hår. Er snart fire.
Sessa ruger igjen... Skrevet 16. september 2006 #7 Skrevet 16. september 2006 Dette er jeg 100 prosent sikker på at ikke har noen effekt. Og hvorfor i all videste verden skal an prøve å ta snarveier for å få tjukkere hår?? Nei, la håret vokse uten innblanding av saks og barbersaker! Niesen min varså og si uten hår til hun var to år. Nå er hun 3 1/2 og har nydelig hår til haken. det første baby håret faller jo stort sett av uansett, og det håret som kommer ut etterpå må jo få sjangs til å vokse før du begynner å herje med det. Har heller tro på denne teorien hos voksne. Jeg hadde kjempe langt hår da jeg var 18 år, men det var ikke spesielt tykt. Så klippet jeg det ganske mye og plutselig fikk jeg både tykt hår og fall!
florica Skrevet 16. september 2006 #8 Skrevet 16. september 2006 Hei, Gutten min ble født med ganske mørk og mye hår, han var så fin helt perfekt, også begynte hanå vokse og dette veldig fort og da ble det slik at det fine håret var bare litt rundt ørene og bakhodet, han så som en som er i ferd til å miste håret.... men så fra 5 mnd ble alt hår borte og begynte å vokse nytt og denne gangen blond hår og er veldig riktig proporsjonert (jeg mener delt på hodet) Du sier ingenting om hvor gammel babyen din er.... vil uansett anbefalle deg å vente. Mange ganger vokser hodet fortere enn håret ........og dem er søte og fine uansett så ta bilde og dere kan le senere...
bubix Skrevet 16. september 2006 #9 Skrevet 16. september 2006 Vet at dette er vanlig i endel land i øst-europa, men vet ikke om det er hold i teorien om at håret blir tykkere ved barbering. Uansett høres det mye tryggere ut å vente til at det er såpass med hår at du kan bruke hårtrimmer istedet for høvel. Det hadde aldri jeg turt!
Villemo&Pjokken Skrevet 16. september 2006 #10 Skrevet 16. september 2006 Totalt unødvendig! Og skummelt!! Nei.. ville ikke jeg gjort nei. Babyene er fine som de er!
Gjest Skrevet 16. september 2006 #11 Skrevet 16. september 2006 Har snauet alle våre med klippemaskin noen ganger før de fikk skikkelig hår. Synes ikke de pistrete babyfjonene er noe fine jeg for min del, og liker unger med kort hår.
snuppi2 Skrevet 16. september 2006 #12 Skrevet 16. september 2006 Herregud...det var det dummaste jag har hört.....
3 prins på vei Skrevet 16. september 2006 #13 Skrevet 16. september 2006 Jeg kjente jeg fikk vondt i magen og hjertet når jeg leste innlegget ditt. Det er det værste jeg har hørt på lenge. Håper virkelig du hører på de fleste svarene du har fått her inne, og legger bort alle ideer om barbering!!!
Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #14 Skrevet 16. september 2006 Det har overhodet ingen effekt på det håret som kommer ut. Det eneste som skjer er at du kutter vekk spissen på håret slik at enden blir butt (som på stikkpillene ;-) ). Dermed kan håret virke tykkere siden alle de butte endene blir like lange og ligger vedsiden av hverandre. Det du kan gjøre er å stusse tuppene med en liten butt saks, det gir nesten samme resultat om du ønsker det, og du slipper å "skinne" babyen. Noe jeg synes er barbarisk... Hilsen frisør
Gjest Skrevet 16. september 2006 #15 Skrevet 16. september 2006 Hva er mindre dumt med langt hår i forhold til kort?
Anonym bruker Skrevet 17. september 2006 #16 Skrevet 17. september 2006 Tror det er mye verre for et barn å falle og slå seg enn å barbere hodet. Tenk på at barn tåler ganske mye nå da mødre, er da ikke farlig å barbere hodet til barnet om man ønsker det.. Mammer er noen overbeskyttende vesner Mamma selv
Gjest Skrevet 17. september 2006 #17 Skrevet 17. september 2006 Veninnen min gjorde det på gutten sin da han ikke hadde mer en noen tuster når han var over 1 år. Nå er han 2 år og kjempemasse fint hår. Ikke det at det er gale uten hår, men hvorfor ikke? Kunne ikke se at han var barbert engang siden det var så lite der fra før.
Trollemor og snuppa! Skrevet 17. september 2006 #18 Skrevet 17. september 2006 For meg synes jeg barberhøvel og baby passer utrolig dårlig sammen! Og dette med at det skal gi tykkere og finere hår er nok en myte. Hår blir produsert innenfra, og når håret vokser ut, så vokser det ut. Håret til småttisene blir jo fint etter hvert! ) At man vil bruke trimmer på håret til en liten gutt kan jeg skjønne, men jeg ville aldri gjort det på jenta mi!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå