Gå til innhold

Jeg er så glad!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg skikkelig bryllupssyk, kan jo nesten ikke vente helt til neste år!!! I går bestilte jeg fotograf. har småkikket litt før, men tok en tur innom en jeg ikke hadde hørt med. Det var full klaff. Albumet han lager var bare såååå stili, så det var ikke mer å tenke på. Fotografen var også kjempekul.

I dag fant jeg også brudekjolen jeg har drømt om. Den første kjolen jeg prøver og det sa bare pang- rålekker!!! Prøvde flere også da for å sammenlikne, men neida. Det eneste minus er at den er champagnefarget, mens jeg hadde sett for meg ivory/creme. Men måtte slå til. Var på salg, satt ned fra 9000 til 3000!!! Snakk om kupp. Følte meg virkelig som en prinsesse når jeg prøvde :-) Nå gleder jeg meg vilt til neste år...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh, du er bra heldig da!!!!! Som fikk en sånn pang-opplevelse mener jeg! Har prøvd mange kjoler nå, og joda noen er finere enn andre, men for øyeblikket tror jeg det blir en kjole i kirka, en hos fotografen, en til middagen, osv...... :o) Heldigvis har jeg god tid på meg, men det gjør det sikkert bare verre for hver kjole jeg prøver. Hvor kjøpte du kjolen da? Hvilken kjole er det? Har du bilde?

Hvilken fotograf ble det da? Hva må du betale for hva?

Men du har helt rett; det er bare å GLEDE seg!!!! :o) I dag er det nøyaktig 9 mnd igjen. Holder vel på å avslutte middagen i denne tiden :o)

Skrevet

Er vel 9 mnd å 1 uke til meg da!!! Kjøpte kjolen hos Eva Brud på Heimdal. Vet ikke merke, kjolen henger hos mamma (så ikke sambo tyvtitter). Var crazy dager der. Og hadde selvfølgelig ikke med fotoapparatet. Hvilken farge skal du ha på kjole da? Synes det er litt synd den ikke var ivory jeg da, men alle sa jeg kledde den fargen best. Og når den var såååå lekker gjør det vel ikke så mye. Et varp!!!

Fotograf Langø på Heimdal ble det. 7900 for et album med ca 75 bilder i collage (rålekkert), å så kan man kjøpe til dvd med det samme oppsettet som albumet, og få med alle de resterende bildene som ble tatt til 1000,-. Dyrt men absolutt verdt det!!!

Hvor langt er du kommet da? Noe som er i boks? Tips å gi meg?

God lørdagskveld trønderflickan!!!

Skrevet

Har vært på Eva Brud jeg også, kjempebra service der! Og det blir nok til at jeg kjøper kjolen min der også. Har vært på "Frøken Frue", drar IKKE tilbake for å si det sånn! Tessem var også greit, men holder en knapp på Eva Brud. Den foreløpige favoritten er denne:

www.misskelly.co.uk/pages/2007/02/boussa.html

i hvit. Men de får den ikke inn før i slutten av november, så nå er det slutt på kjoleprøving fram til da. Ellers er smykker og tiara innkjøpt, og på torsdag bestilte jeg brudepikekjoler på Eva Brud. Fikk dem til salgspris, 500,- stk. Kjempefornøyd! Har også kjøpt tiaraer til jentene, utkast til invitasjoner, kirkeprogram og festprogram er klart.(lager selv på PC`n) . Meny er omtrent klar, kirke og lokale, har bestemt drikke og begynt innkjøp, og bordplanen er foreløpig klar, hvis alle kommer da! Det jeg sliter med er å bestemme farger og fasong på brudebuketten. Vi blir ikke enige sambo og jeg :o( Vel, det ordner seg nok det også! Har også veldig lyst å bestille Fotograf Langø, for å ha i tillegg. Sambos onkel er fotograf, og vi hadde tenkt å bruke ham, men har lyst å ha noe i bakhånd dersom noe skulle komme i veien for han..... Kjedelig å i verste fall ikke ha fotografbilder.....

Har du tips til frisør?

Beste tipset jeg har er å bruke nettet! Gud vet hva jeg skal gjøre på fritiden etter bryllupet......

Ha en fin lørdagskveld du også!!! :o)

Skrevet

måtte bare svare her når jeg så du hadde vært på frøken fruen og IKKE skulle tilbake! jeg er helt enig! tenkte kanskje hun bare hadde en VELDIG dårlig da jeg!!!

:-)

Skrevet

Ditto!!!!

Jeg er også skikkelig bryllupssyk og synes det virker såååååå lenge til vi skal gifte oss (040807)....

Har fikset kirke (prest), lokale og kjole med tilbehør. Mangler bare sko. Kjolen er bare såååååå fin! Har ikke sett makan noe sted og finner ikke bilde av den på nett. Den er ganske spesiell/annerledes selv om det er en tube/topp- kjole. Gleder meg så innmari til jeg skal bruke den og til sambo får se den!

Nå er det ikke så veldig mye mer jeg kan gjøre før det begynner å nærme seg (vi får mat og kake servert der vi skal spise. De ordner med tildekking av bord). Det eneste jeg må fikse er blomster til bordet (vi skal ikke være så mange) og bukett. Og kjole til datteren vår og penklær til stesønnen min. Datteren vår er bare 11 mnd nå, så det er også alt for tidlig å ordne med. Dessuten er hun liten for alderen, så da er det ikke så lett å forutberegne hvilken strl hun bruker når bryllupet skal stå. Og stesønnen min vokser som et uvær, så kan ikke kjøpe noe til han heller nå!!! :)

Men tenker å lage innbydelsene selv siden det ikke er så mange som skal lages. Og det gleder jeg meg skikkelig til! Har noen tanker om hvordan de skal være, har funnet en hobbybutikk som har masse fint å bruke!!! Men må lage takkekort etter dåpen først, så da får jeg jo trent meg litt!

Er det noen som har laget innbydelsene selv her? Hadde vært artig å høre hvordan dere har gjort det. Kanskje jeg kan få noen flere/bedre tips...

Skrevet

Jeg var også innom Frøken Frue bare for å se, men maken til nebbete dame skal en lete lenge etter ja (stygt å si det, men...). Fikk vel knapt komme inn uten å ha bestilt time, og langt mindre se på kjolene... Fikk med visittkort, akkurat som det fristet å komme tilbake... Kan ikke bli mange kunder på dette viset!!!

Skrevet

Fikk du sett på salget da? Var MYYYE å spare for min del iallefall. hadde selvfølgelig ikke kjøpt om jeg ikke fant drømmekjolen, men... Jeg også kjøpte brudepikekjole, snuppa blir bare sååå søt da!!! Får inn kjolene tidligere på Tessem da, sa i slutten av sept, begynnelsen av oktober hun der.

Hvordan lager du invitasjonene? Hvordan har du tenkt kirkeprogrammet og festprogrammet? jeg skal også lage invitasjoner o.l selv, vet bare ikke helt hvordan ennå... Hva slags meny skal dere ha? Hvor tar dere maten fra? Pris? Blir trolig en bekjent som skal lage maten der vi har festen til oss.. Hvor ble dere å ha festen?

Fant endel fine forslag til buketter på nettet jeg, blir vel å komponere noe ut fra dem. Vil ha orkideer jeg da, elsker de blomstene, håper bare de passer til kjolen...

Vi tenkte også på å bruke en "bekjent" til å ta bilder, men er så redd for at jeg ikke blir fornøyd, er jo litt viktig å bli fornøyd med bildene på en slik dag, og når jeg ble sååå fornøyd med Langø var valget enkelt. da får det bare være at det blir litt dyrt (sparte inn på kjolen da, he,he..). Tenkt på musikk dere?

ang. frisør så tror jeg at jeg ender med å bruke hun jeg går til en sjelden gang, slik at hun forhåpentligvis kjenner meg og håret mitt litt. Ikke helt bestemt meg. Prisen var grei der, så... Hvilke priser har du funnet? Skulle vel ha 1900 der inkl. prøvetimen.

Skrevet

Hei, igjen!

Fikk ikke sett på salget nei :o( Er så "heldig" å jobbe turnus, så da gikk det salget i vasken. Kikka du på linken jeg la inn? Hva synes du?

Invitasjonene har jeg tenkt å gjøre helt enkelt. Skriver dem i word med penskrift, og skriver dem ut på litt pent papir. Så de hadde noen fine på Binders som ikke kosta skjorta. Kirkeprogrammet har jeg tenkt på samme papir, brettet på langs. Bilde av kirka på forsiden+++, og programmet og teksten til salmene inni. Festprogrammet blir å inneholde program for dagen, meny, bordsetting, oversikt over "hvem er hvem", et par sanger, "spisevettregler", ja, det er vel alt foreløpig. Vet ikke helt hvordan det skal se ut, men det bør vel matche bordet. Skal forøvrig ha slike gaveesker til gjestene med en liten hilsen oppi. Disse er innkjøpt og klare.

Vi skal ha reinsdyrstek til hovedrett, og snøfriskparfait med multecoulis til dessert. Litt usikker på forrett ennå, men regner med at det blir skalldyr. Vi går for catering, enten 2 kokker eller Stensaas Selskapsmat i Soknedal. Kommer på mellom 10-12000. Da er vi ca 60 gjester.

Foreløpig har vi booket Jernbanefolkets Hus, men holder øyne og ører åpne for andre alternativ.Tenkte å sjekke ut skistua, den åpner jo igjen snart i nyoppusset stand. Ringte Jonsborg bare for å sjekke, men der var det fullt hele sommeren.

Har veldig lyst på fotograf jeg også, men sambo mener det blir feil m.t.p. onkelen hans. Han er jo utdannet fotograf, og har gjort veldig mye bra. Men, hvem skal overta om han skulle bli syk eller forhindret fra å komme på et vis? Tror ikke den diskusjonen er over ennå......Har ikke sjekket så mye frisør ennå, annet enn prislister på nettet. Ligger på rundt 2000 jevnt over....

Nei, nå er det nok bryllup for i dag! Må få litt skjønnhetssøvn nå :o)

Vi snakkes!

God natt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...