Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Niesen min fyller 1 år neste uke og jeg har tenkt å kjøpe gåvogn til henne. Vet hun har en dukkevogn, men den er ikke like solid å gå etter. Min egen sønn begynte med gåvogn i 10 mnd alder. Er det kanskje litt sent å komme med en gåvogn nå tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke alle som har lyst på en gåvogn. Jeg og mannen er helt imot å bruke det og hadde noen kjøpt det til oss hadde vi byttet den. Slike ting er det greit å spørre foreldrene om de vil ha.

Skrevet

ja, der har du et godt poeng. Jeg har vært innom tanken på at kanskje det et bevisst valg på at de ikke allerede har skaffet seg en slik en. Hvorfor ville ikke dere ha det? Jeg selv syns jo den er genial i forhold til å støtte seg på, for kordinering og balanse.

Skrevet

Vi vil ikke ha det for vi mener at hun skal lære seg dette selv når hun er klar for det og ikke fordi hun har noe som gjør det lettere for henne før hun er klar for det.

Hadde vært noe annet å kjøpe det etter at hun allerede hadde lært seg å gå stødig på egenhånd hvis det bare ble brukt som en leke.

Skrevet

Er enig i at man ikke skal bruke "kunstige hjelpemidler", men er det noen forskjell i å dytte en gåvogn bortover gulvet enn f.eks. en stol - som de fleste barn gjør når de lærer å gå?

Jenta mi fikk Brio gåvogn til 1-årsdagen, og bruker den flittig. Innimellom dytter hun i vei på andre ting, stoler, store leker osv. Synes vogna er veldig fin, og en leke som kan brukes også senere.

Skrevet

Høres ut som noen har missforstått hva det ble spurt om her. Selv er jeg også helt imot gåSTOL fordi det blir kunstig for barnet og de får ikke velge selv hvordan de skal bevege seg. men i en gåstol må de selv reise seg opp å dytte den foran seg. Er de slitne eller noe slikt slipper de seg bare.

GåVOGN er også anbefalt å bruke til barna.

Skrevet

Ja, stor forskjell på gåvogn og gåstol.. Vi kjøpe gåvogn fra Brio til gutten vår da han var ca 10 mnd. Den blir flittig brukt!! Niesen min på 3 år leker fremdeles med en tilsvarende som står hos mine foreldre, da med dukke og teppe oppi.. :o)

Kjøp gåvogn du, kjempefin gave synes jeg!!

Skrevet

Kjempefin gave som er populær lenge etter at de har lært å gå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...