Anonym bruker Skrevet 16. september 2006 #1 Skrevet 16. september 2006 Fikk tips av ei i barselgruppa om å prøve "barnetran", dvs tran med tutti-fruttismak. Men er dette noe særlig lurt å gi til de under 1 år? Hun i barselgruppa mente å ha hørt at noen ringte produsenten, og de sa det var greit (men tør man stole på det når de sier det.?). Ganske liten flaske, blå bl.a utenpå. Noen som vet? Det tryggeste er vel kanskje å holde seg til vanlig tran, men vesla liker tutti-frutti så mye bedre (den lukter nesten ikke tran engang!)
Blomman Skrevet 16. september 2006 #2 Skrevet 16. september 2006 jeg vet ikke hva den eksakt inneholder - vet bare at man skal være forsiktig med sitrus..............
Blomman Skrevet 16. september 2006 #3 Skrevet 16. september 2006 Er nok helst ved allergier i familen at man skal være obs på sitrus til spedbarn - så er dere friske - så går det nok bra. Men husk på at har man en allergi er det far for kryssallergi - for interssert gå på allergiviten.no
Dailis Skrevet 16. september 2006 #4 Skrevet 16. september 2006 Vi sjekket dette med produsenten (møllers) for ett år siden...ikke anbefalt til barn under 6 år... Det med sitrus var ikke så nøye med tanke på hvor små mengder det var....hs sa og at sitrusen spillte liten rolle.
Gjest Skrevet 16. september 2006 #5 Skrevet 16. september 2006 Hei! Jeg var inne på nettsidene til møller, www.petermoller.no, og der står det under FAQ at barnetranen har "målgruppe" fra 3 år... Hm... jeg tenkte jo ikke på det når jeg kjøpte tran til schnuppa... Har heldigvis ikke drukket så mye av den... går over til d-vit dråper vi nå, hun hater den andre tranen.... forsøkt å gi i sprøyte etc men det går rett ut igjen...
Knorten Skrevet 16. september 2006 #6 Skrevet 16. september 2006 Hei Er der eskimo kids du mener? Jeg gir det til lillejenta mi. Kjøpte det på helsekostbutikk, hun på butikken hadde gitt det til barna sine da de var små sa hun, og hun var kjempefornøyd. Utenpå eska står det dosering fra 1 år, men i pakningsvedlegget står det dosering for barn 0-1 år også...
♥maxen min♥ Skrevet 16. september 2006 #7 Skrevet 16. september 2006 Oi da, lillegutt har fått denne et par uker han nå.. hmm kanskje bytte til dvit dråper isteden, han hater den andre tranen, og det skjønner jeg veldig godt, den er jo helt grusom, er jo en grunn til at vi tar kapsler isteden er det ikke?? klarer ikke presse det på han, naturell mener jeg, han ligger der m tranen i munnen og klarer ikke svelge før han må så han får puste og hele han vrenger seg i avsmak, stakars lillegutten min!!
Gjest Skrevet 16. september 2006 #8 Skrevet 16. september 2006 Den jeg har sjekket ut er den "vanlige" Møllers Barnetran. Tror ikke den heter Eskimo Kids :-)
Knorten Skrevet 16. september 2006 #9 Skrevet 16. september 2006 Nei, eskimo kids er den med tutti fruttismak, tror det er den hovedinnlegger mener (jeg skrev kanskje litt uklart hvem jeg spurte). Liten flaske med blå etikett:). Hun på helsekostbutikken sa den var kjempebra erstatning for tran. Gir den med spøyte i munnvika, og det ser ut som lille jenta mi liker det iallefall, hun spytter det ikke ut igjen og smaker som bare det:) Hun er forresten 2, 5 mnd.
Kebbelife Skrevet 17. september 2006 #10 Skrevet 17. september 2006 Jeg vikk beskjed på helsestasjonen at den inneholdt mer e-stoffer, og at de derfor anbefalte vanlig tran, eller den med sitronsmak. Jeg gir den med tutti-fruttismak likevel fordi det er den hun liker. Mao. ikke like bra, men bedre enn ingen tran.
prekæs Skrevet 17. september 2006 #11 Skrevet 17. september 2006 En liten tass vet ikke hvilken smak som er vond eller god. Gullklumpen her gaper høyt og smiler når han blir servert vanlig tran.
Ranveig R Skrevet 17. september 2006 #12 Skrevet 17. september 2006 Nei, kanskje ikkje. Men når babyen begynner å spytte ut når ein kvar gong ein gir han tran, hjelper det ikkje at han ikkje egentlig skal vite kva som er godt eller ikkje. Vi gjekk over til d-dråpar. Det er ikkje like bra som tran, men i og med at han er glad i fisk (og dermed får i seg omega 3) går det heilt fint i følge helsesøster.
Gjest Skrevet 18. september 2006 #13 Skrevet 18. september 2006 Storesøstra her i huset har brukt tutti-frutti-tran en stund, men sist vi skulle jøpe, fant vi den ikke i noen butikker. Forhørte oss til slutt, og fikk beskjed om at den var gått ut av produksjon. De i butikken syntes det var rart, for den solgte bra. Det er nok en grunn til at den ikke skal produseres mer, kanskje e-stoffene? Vi gikk over til vanlig tran, og det gikk helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå