Kiri Skrevet 16. september 2006 #1 Skrevet 16. september 2006 Sønnen min på 5.mnd har fått diare. Synes å huske at de andre barna mine kunne få litt løs mage når de fikk tenner. Poden min klør veldig for tennene så det kan jo være tennene som plager. Jeg er litt bekymret for diareen som nå har vart 4-5 dager. Han er i fin form, men er litt mer sutrete enn vanlig. Tror dere jeg bør gi han noe ekstra væske? I tilfelle hva? han får bare morsmelk enda. Skal ringe legen hvis han ikke blir bedre, men enda ser jeg at han ikke har noen fare.
ettbarnsmammaen Skrevet 16. september 2006 #2 Skrevet 16. september 2006 Gi ham finrevet eple! Det binder magen. Et godt, gammelt råd. Hjalp alltid på oss da vi var små.
Ronja65 Skrevet 16. september 2006 #3 Skrevet 16. september 2006 Tror det er viktig at du ammer han oftere en vanlig. Jeg hadde ikke gitt han noe ekstra mat eller annet, da tarmen hans ikke er vant til mat enda, Ev. så kan du gi han vann... men.. morsmelken inneholder smørende stoffer for tarmen... hvis barna får mye vann så skylles de ut...Derfor får babyer på barsel ikke vann lengre.. Hvis han er i ok form så er det nok ingen fare... men det sies jo at vi skal gå til legen med babyer som har diarè og/ eller feber.....Men.. inrømmer at jeg ikke er så flink til det selv.... ofte så går det jo over av seg selv:-))
Ronja65 Skrevet 16. september 2006 #4 Skrevet 16. september 2006 Glemte å si, at hvis det er mye diaree, så er det nok ikke så dumt med legebesøk tross alt.
ettbarnsmammaen Skrevet 16. september 2006 #5 Skrevet 16. september 2006 Oups....så ikke at har bare fikk morsmelk ennå, jeg! Sorry! Men du kan jo huske på rådet om finrevetg eple til senere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå