Gå til innhold

Beteforeldre passe babyen...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Når lille jenten min har blitt 6 uke gammel så er det firmafest med jobben til sambo. Vi tenkte på å gå, og la mine foreldre passe jenten våres. Dette er en hel helg. Er det for tidlig å være borte fra henne en hel helg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke ha reist fra min baby når han var seks uker...

I hvert fall ikke en hel helg!

 

Men det er jo opp til dere å bestemme hva dere synes...

Skrevet

Hvorfor hele helgen? Kan dere ikke "nøye" dere med kvelden, evt hente babyen morgenen etter? Hvorfor skal dere bli borte hele helgen??

 

En kveld ser jeg ikke noe problem i, men hele helgen? Nei, ikke med en baby på bare 6 uker

 

:-)

Skrevet

Dersom dere synes det er greit å reise,så gjør det og kos dere:)

Skrevet

Nei, DET hadde jeg aldri gjort. Regner med at du ikke ammer, men en hel helg syns jeg er alt for lenge å være borte fra en så liten baby.

Lillesnuppa mi er 8 mnd, og jeg har ikke tenkt tanken å vært borte fra henne en helg enda.

Skrevet

Det er det til syvende og sist bare dere som egentlig kan svare på det spørsmålet :-)

Jeg hadde syns det var altfor tidlig for oss. Dersom du ammer høres det ganske tungvint ut å være borte så lenge så tidlig. Dersom du ikke ammer er det jo greiere å få til, men tror fortsatt jeg hadde sliti med å være så lenge borte så tidlig. En kveld gikk greit, men ikke noe mer.

Dette må dere nok nesten føle på selv.

Skrevet

En kveld kunne jeg gjort selv, men ikke en hel helg. Hadde barnepass en natt forrige helg, og det gikk kjempefint..Men savnet henne allerede morgene etter. Så ville ikke klart en natt til... Hun er 3 1/2 mnd da.. Men en natt går vel greit?

Skrevet

Misforstå meg rett. Det var ikke fra fredag til søndag, men fra lørdag i tre tiden til søndag i to tiden. Grunnen til at vi ikke kan hente henne etterpå er at det tar en og en halv time å kjøre å hente henne og så tar det en time å kjøre hjem. Syns ikke det er greit å kjøre så langt med henne midt på natten.

 

Jeg både ammer og gir brystmelk på flaske, så den biten blir ikke et problem hvis vi bestemmer oss for å gå.

Jeg sa umiddelbart nei til at vi skulle gå, men sambo har så lyst til at vi endelig skal gjøre noe sammen igjen. Er så utrolig lenge siden vi har gjort noe slikt. Har ikke lyst til å reise fra henne, men samtidig så hadde det vært sunt for meg og sambo.

 

Vet ikke enda hva vi kommer til å gjøre, har enda et par uker på å bestemme oss.

Skrevet

Det synes jeg var altfor tidlig!!! (men det er bare min mening da, vi er jo forskjellige...) Da gutten min var 6 uker var vi bedt i bryllup og vi droppet bryllupet fordi han var for liten til å være "alene" en hel dag...

Skrevet

Ser du har svart litt lenger ned her...blir jo bare 24 timer da...går jo sikkert fint det da...mente ikke å være så negativ, men syntes en hel helg var lenge...

 

Det er jo helt opp til dere og besteforeldrene det da...

Skrevet

Å det hadde jeg aldri klart! Hadde pass til lillegutt 2 timer når han var 6 uker og kunne ikke få han fort nok i armene når jeg kom for å hente han, hehe. Hadde aldri klart å være vekk fra han over natta ;)

 

Men selvfølgelig, vi er forskjellige, hvis du føler du kan klare det og barnet kjenner besteforeldrene godt så går det sikkert greit.

Skrevet

Kan besteforeldrene komme til dere og passe henne der? Da kunne dere vel dratt hjem på natta hvis en av dere kjører? Da har dere likevel fått litt tid for dere selv og muligheten til å dra hjem er der om dere savner babyen veldig...

Skrevet

Stor forskjell på hel helg og 24 timer da! Når min gutt var 6 uker var vi borte fra han 7 timer. Da ble han passet av besteforeldre som han hadde truffet dagen før. Det gikk helt supert. Når han var 9 uker var vi borte 10 timer. Da ble han passet av de andre besteforeldrene, som han har sett nesten hver uke siden han ble født. Det gikk også helt supert. Nå er han 3 mnd, ville ikke hatt noen betenkelighet med at de passet han et døgn nå. Men ikke lenger enn et døgn. Tror kanskje jeg ville prøvd noen timer først en dag for å se hvordan det går, men i utgangspunktet tror jeg det er verre for deg enn for babyen at dere er borte i 24 timer. Kos dere. :)

Skrevet

min tass e rundt 6 uke å tenke som så at viss mamma eller svigermor hadde bodd på samme plass som oss å vi var bedt bort ville æ ikke hatt nå problema me å la di passe han. stole 100% på di å vet han hadde kommet til å ha det bra sammen med di!

 

hadde mamma å pappa på besøk her faktisk for ei uka sia å da sku vi ut å spise å fikk ei venninna til å passe han! va jo bare borte to tima da, men så lenge æ stole på en til å passe min unge går æ ikke å bekymre mæ ute! ikke missforstå meg nu trives kjempe godt som mamm å elsker å kose me han å kunne aldri vært foruten. men det va faktisk godt å komme seg litt ut uten å ha han me men vite at han hadde det kjempe bra hjemme fordet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...