Gå til innhold

har deres små hvite tunger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille prinsesse på 10 dager har skikkelig hvit tunge.. trodde det bare var gulp rester,men det sitter jo fast.. Er det noe farlig el?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

også skrev jeg prinsesse.jaja.. har en gutt da men;) Satt å leste en tekstmelding samtidig om prinsessa mi, tanteungen min =) *lol* ammetåke kanskje? =)

Skrevet

hehe, sønnen min har også sånn, han er 27 dager. Det er bare trøske (sopp) ikke farlig. Så lenge det er bak på tunga og ikke på spissen og ikke ellers i munnen. Be ei helsesøster se på det om du er usikker.

Skrevet

det er sikkert trøske (en slags ufarlig sopp).. prøv med blå farris, bare noen dråper etter hvert måltid. Går det ikke bort da heller, så får du kjøpt noe reseptfritt for det på apoteket. Ammer du? Da er det sikkert mulig at du har fått trøske på brystene også.. smør de med samme middelet du bruker i munnen til babyen din.

Ikke noe farlig altså, men kan være irriterende! :)

Skrevet

Har ikke fått noe på brystvortene, det er bare på tunga hannes.. skal jeg bare dryppe litt farris i munnen hannes da?? Litt fersk i gamet jeg :P

Skrevet

hm.. det var ikke noe på den linken, men takk uansett =) kan jo leite sjøl, tenkte bare ikke så langt =) skylder på ammetåka igjen jeg..

Skrevet

Hvis det sitter fast er det nok som de sier - trøske. Det kan du behandle med naturell yughurt . pensle på noen ganger daglig. Dette smitter savrt lett så det kan være lurt å behandle brystene dine og om du ammer. Hvis du får soppen kan du få smerter i brystet - det er bedre og behandle før det kommer så langt - går fprtere over dess før en behandler. Yoghurt stabiliserer og forsurer miljøet på slimhinnene(brystene) slik at soppen ikke overlever. Du kan og drikke biola eller cultura - det bør igrunn alle ammende få i seg noe av.

Kan du ha sopp nedentil (man får det lett i svangerskapet - kan behandles med canesten stikkpille(vagitor) og canesten creme. evt må en ha en innabords kur fra legen)

Du kan lese mer om sopp på ammehjelpen.no amming fra a-å -sopp/trøske

Skrevet

jeg leser "trøske" mener dere candida? det er jeg veldig skremt av, har sett tunga til lille med en viss hvitt belegg og det var det første jeg tenkte også forsvant etter 2 dager, jeg følte også ikke vondt men kløe på brystvortene

Dette blir kjedelig, det forsvant etter 2 dager som sagt men bør jeg gjøre noe?

Skrevet

trøske er candida - klør du må dere begge behandles - enten med youghut el mycostatin - respt hos lege på det

Skrevet

Vi fikk bort trøske på tunga til jr ved ås møre på tyttebærnektar kjøpt på helsekost

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...