Mine <3<3<3 Skrevet 16. september 2006 #1 Skrevet 16. september 2006 Snuppa mi på snart 7 mnd (5 korr) gulper innmari mye. Noen andre som sliter med det? Hun kan gulpe 3 timer et måltid, og noen ganger er gulpen helt blank men med litt hvite "flekker". Skulle hatt noen gode råd om hva jeg kan gjøre (hvis det er noe å gjøre).
Mamman til gullet og klumpen Skrevet 17. september 2006 #2 Skrevet 17. september 2006 Kanskje dere skulle fått sjekket om hun har refluks? (umoden lukkemuskel mellom spiserør og magesekk) Det er vanlig for mange premature å ha det. Dette sjekkes på sykehuset ved at barnet får lagt ned en sonde i spiserøret. Den er koblet til et lite apparat som måler ph-verdien. Denne sonden skal barnet ha i 24 timer, og det skal gjøre akkurat som det pleier. Det er hvertfall slik det gjøres på ullevål. Har hørt om andre som måtte være innalgt på sykehuset under ph-registreringen. Kommer vel an på hvilket sykehus det er. Om de får påvisst refluks så tror jeg barnet får noen medisiner eller noe annet rart som hjelper for dette. Gutten min hadde ikke refluk, så er ikke 100 % sikker på behandlingen, hahaha ikke 50 % heller. " Medisiner eller noe annet rart " Om du søker på refluks i forum så tror jeg du finner en del info om det.
-*MARTINA*- Skrevet 18. september 2006 #3 Skrevet 18. september 2006 Vi hadde også mye"gulping".Vi kalte det det i lang tid.Var vel egentlig mere oppkast.Målte mengder på rundt 30ml pr sprut...og det var gjerne opptil flere sprut pr oppkastrunde.Med andre ord kom mer eller mindre hele måltid opp igjen.Gjerne 3-5ganger dagelig.Noen ganger rett etter måltidene og noen ganger noen timer etterpå. Lillegutt ble sjekket for refluks i forbindelse med undersøkelsene til peg,men den så helt fin ut. Han har også hatt problemer med å gå opp i vekt. (Gutten vår var født i uke 24,0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå