Knuppelupp Skrevet 16. september 2006 #1 Skrevet 16. september 2006 Hei dette er kansje et dumt spørsmål, men når jeg ikke vet svaret så må jeg jo spør Hvordan vet man hvor mye gluten det er i grøten? Gav gutten min en hel porsjon med havregrøt med aprikos og banan i dag..gjorde jeg noe dumt da??? Han er ca 6 mnd. Please svar, ble litt bekymra når jeg leste et annet innlegg her
Gjest Skrevet 16. september 2006 #2 Skrevet 16. september 2006 Alle grøtene utenom mais og ris har gluten i seg. De anbefaler at man introduserer gluten forsiktig rundt 6 mnd alder. Gjerne samtidig som barnet får morsmelk hvis det er mulig. Tror ikke det er noen kjempedoser med gluten i disse grøtene.
Blomman Skrevet 16. september 2006 #3 Skrevet 16. september 2006 Man bør ikke starte med heleporsjoner glutengrøt - de bør være små i starten - men du ikke vær bekymrte for den ene porsjonen - bare bland i litt og litt i en annen grøt hvis han liker fast føde
Knuppelupp Skrevet 16. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. september 2006 Ok, da ska jeg blande i litt i ris grøten og mais grøten i noen dager fremover Hvor lenge før han kan få en hel porsjon?? Merket at denne grøten mettet mye mer enn ris og mais
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå