Gå til innhold

har dere babybjørn? isåfall hva syntes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har den blitt brukt? praktisk??

del gjerne erfaringer med meg, vurderer å kjøpe en. ønsker mange svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bb er det verste som fins..

Får all vekta på skuldrene og greier ikke å bruke den nå mange minutter.

Kjøp heller en mei tai eller en ringslynge

Skrevet

..eller en ergo bæresele... Den er super ;-)

Skrevet

Hvor får man kjøpt Ergo? Finnes den bare på nett?

Og dere som har ergo; er det noen vits i å ha bæremeis i tillegg?

Skrevet

Om den er praktisk har jeg aldri fått testa ut, for snuppa vil ikke være i den, trives overhodet ikke, har prøvd flere ganger med jevne mellomrom etterhvert som hun har blitt større.

Skrevet

Har babybjørn, og fikk veldig vondt i skuldrene og ryggen av å bruke den. Visste ikke om noe alternativ, så var vel egentlig helt fornøyd...

Men det var helt til jeg kjøpte meg en mei-tai! En asiatisk bæresele, som er ekstremt mye mer behagelig å bære i. Får ikke vondt noen steder, vekten av baby blir mer riktig fordelt, og de sitter mye bedre; henger ikke og dingler som på babybjørn. Du kan også bære baby på ryggen din eller på siden.

Prøv begge deler før du handler hvis du har muligheten til det. Har også hørt mye bra om sjal.

Mye bra info på tettinntil.com

Lykke til!

Skrevet

Får utrolig vondt av å bruke babybjørn - på tettinntil.com finner du mange andre baæregreier som er bedre for deg og bruke og mye bedre for babyen å vare i

har selv ringslynge - kjempefornøyd med den

Skrevet

Hei, ja, så vidt jeg vet finnes ergoen bare på nett (babyslynga.no). Jeg har forstått at det er liten vits i å kjøpe bæremeis når man har ergo. Tror den er mer praktisk og lettere å bære da babyen er "støpt" inn til kroppen din. Vekten ligger på hoftene, noe som gjør at man ikke blir utslitt i skuldrene. For min del tror jeg at ergoen er det beste kjøpet vi har gjort. Jeg kan virkelig anbefale den!!

Skrevet

Vi har en mayawrap (=ringslynge) som vi ikke får dreisen på og som den lille hater å sitte i. I tillegg får man tyngden på en skulder og det er slettes ikke behangelig. Jeg anbefaler deg derfor å gå for en bæreanordning som belaster BEGGE skuldrene.

Jeg er faktisk ganske fornøyd med vår Baby Bjørn. Har den modellen som heter Active. Denne modellen har ekstra polstring/pute i ryggen og det kan hende at det fordeler vekten bedre, for jeg får ikke så vondt i skuldrene. Jeg vil anbefale deg denne modellen dersom du bestemmer deg for en Baby Bjørn

Skrevet

Vi har også babybjørn active, synes den funker helt fint jeg. Nå veier han ikke mer enn ca 5 kilo foreløpig, men tror den vil funke fint etterhvert som han blir tyngre også.

Skrevet

Elsker min babybjorn! Bruker den masse. Tulla elsker den og mannen min elsker den. Vet ikke hva vi skulle gjort uten babybjorn.

Men kjøp den med ekstra ryggstøtte. De gjorde ikke vi, og angrer. Den er (selvsagt) bedre for ryggen og kan brukes lengre

Skrevet

Den er grei rundt de tre første måneden også blir en altfor tung og vond på ryggen.

Skrevet

Jeg har den klassiske babybjørnen, og anbefaler den overhodet ikke.. Kjekt å ha noe å bære i, men får veldig fort vondt i ryggen av den.. Jeg vurderer å kjøpe meg en ergo etterhvert...

Skrevet

Vi har babybjørn, og har brukt den en god del.. Er kjempefornøyd.. har ikke den med ekstra støtte, men har heller ikke fått noe vondt noe sted av den.. Det som er viktig er å få krysset høyt nok opp på ryggen slik at belastningen blir riktig... lærte det av svigerinna mi... hvis det krysset blir sittende for lavt på ryggen så får man vondt i skuldre og rygg..

Skrevet

Vi har også babybjørn og er fornøyd med den.Har hørt mye bra om andre bæreanretninger også.

Skrevet

Helt super!

Har brukt den til alle fire, lenge. Både inne i begynnelsen, på handleturer og på gåturer ute.

Brukt dem opp mot ett års alder til alle ungene og den ser jo nesten ikke brukt ut engang.

Anbefales på det varmeste fra meg.

Skrevet

Vi har en baby bjørn og anbefaler den ikke. Som flere andre sier får en vondt i skuldrene og ryggen, dessuten dingler babyen veldig. Dette er det jeg synes, men jeg ser andre liker den godt.

Derimot kan jeg anbefale bæresjal på det varmeste! Har gått til anskaffelse av en Moby Wrap og er veldig fornøyd. Billigere, en kan bære lenge uten å føle ubehag og babyen sitter tettere inntil kroppen og er stødigere. Den kan brukes på de helt nyfødte og opp til 25 kg selv om de fleste ikke orker å bruke den på barn som veier mer enn 15 kg (sies det).

Skrevet

Vi har babybjørn og hadde blitt gaaaal hadde vi ikke hatt den! Jenta vår har en del magetrøbbel og det er den eneste måten vi får henne til å sove på på tur. I vogna er hun helt hysterisk. Jeg har et bæresjal men får det ikke helt til. Vi kjøpte babybjørn active som har ekstra støtte i ryggen og jeg har ikke hatt det grann vondt i ryggen av å bruke den. Og jeg har brukt den mye og gått i mange timer med den!! Den koster noen hundrelapper mer enn den vanlige men det er det verdt!!

Skrevet

Hei!

Vi har babybjørn, og er veldig fornøyd. Får ikke vondt i ryggen, og junior elsker den! Han er bare 3 mnd foreløpig, men vi har allerede brukt den masse. Han er ikke så glad i å ligge i vogna, så BB'en har redda oss mange ganger!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...