snull Skrevet 16. september 2006 #1 Skrevet 16. september 2006 Jenta mi på 4 mnd har nå den siste uka begynt å ha en våkenperiode midt på natta på 1-2 timer!!!!!!!!!! Det er IKKE artig!!! Noen ganger er det fra 3-5 og andre ganger fra 5-6. Hun har akkurat fått mat og har ikke vondt noen steder...ligger å prater(les:hyler) og flirer. Det er helt umulig for oss å få sove. Til slutt må jeg ta henne opp i sengen min for å putte inn den ......smokken , og det tusen ganger før hun sovner igjen! Kan det tenkes at hun nå våkver fordi hun vet hun blir tatt over i vår seng, eller er hun for lita til å skjønne slikt ennå?..... Er det noen som har erfart dette og kan fortelle meg at det bare er en "periode", så blir jeg over meg av glede Håper virkelig dette går over snart, for jeg er bare så trett på den tiden av døgnet
Prinsemammaen Skrevet 16. september 2006 #3 Skrevet 16. september 2006 Jeg ANER ikke hvorfor de holder på sånn. Gutten min på 6 måneder holder også på sånn! 2 timer hver natt må han være våken. Som oftest mellom 2 og 4. Virker helt lys våken!! Jeg aner ikke hva annet vi kan gjøre enn å la han ligge der og skravle for seg selv...
snull Skrevet 16. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. september 2006 6 mnd.? ....jaja, da har vi ei stund igjen da kanskje;) Lar du han ligge i sin egen seng eller tar du han opp til deg? Hun babler og babler og peiver med armer og ben i alle retninger...synes visst det er veldig morsomt å være våken på natta til min store fortvilelse....
Bare jeg er meg :o) Skrevet 16. september 2006 #5 Skrevet 16. september 2006 Har du begynnt å gi grøt på kvelden? Vi gjorde det og lillegutt våknet flere ganger på natta og var leeenge våken. Fikk tips om p kutte ut grøten og vips så så sov han fra 19-08 igjen:) Han er 4,5 mnd. Han sover på eget rom og det har han gjort fra han var 6 uker. Det er nok det beste med tanke på alle lydene den lille kroppen lager,hihi
snull Skrevet 16. september 2006 Forfatter #6 Skrevet 16. september 2006 Nei, gir ikke grøt, fullammer! Kan ikke forstå hvorfor det skal være så stas å være våken midt på natten....
Evelinemor Skrevet 16. september 2006 #7 Skrevet 16. september 2006 Vesla har også hatt noen slike netter nå, rett før 6 måneder. Helsesøster mener det vil bli bedre når hun får mer mat. Begynte med to grøtmåltider samme dag :-) Det funket i alle fall første natta. I natt var hun våken flere ganger, men bare korte perioder. I dag har hun spist masse, og vi krysser fingrene..... Helsesøster sier en ikke kan forlange at de skal sove hele natta før en er oppe i fire faste måltider. Vi forlanger heller ikke at hun sover hele natta, bare hun ikke holder på mer enn 15-20 minutter før hun sovner igjen..... Det er helt pyton å ikke få sove nok! Jeg får ikke til å sove på dagen, så det blir til at jeg må legge meg etter ninyhetene innimellom:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå