Gå til innhold

Juleferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil gjerne hjem til min familie, med mann og barn. Særkullsbarna har biomor-jul i år. Min mann vil ikke reise fra særkullsbarna, de er jo hos oss innimellom selv om de feirer hos mor. Løsningsforslag? Evt invitere min fam hit, men kommer fra en stor-familie nordpå uten spesielt god råd, det blir dyrt med flybilletter. Ta med særkulls? - regner ikke med at mor går med på det siden det er hennes jul. Bare jeg og fellesbarna reiser, i romjula? Synes det blir feil å splitte familien i jula, også overfor fellesbarna. Bli hjemme uten å reise eller få besøk? Mulig, men ser familien min så sjelden. Vil jo at barna skal få treffe slekt og besteforeldre:) hm...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis mannen din ser ungene stadig vekk uansett... så er det vel ikke noe problem å ta noen få dager sammen med familien din! Jeg vil tro at det er koselig for deg å ha med mann og barn til familien din:)

Skrevet

Han høyrest ut som ein som vil ha alt på sin måte, og ikkje forstår at de har ansvar ovanfor din familie og.

Det er urimeleg ikkje å reise. Stå på krava.

Skrevet

Du får bare si til mannen din at dere ikke kan droppe å være sammen med din familie fordi han vil sitte og vente på barna sine som kanskje kommer. Da er det bedre å avtale at hans barn prioriteres annen hvert år og fellesbarnets forhold til slekta det andre året.

Skrevet

Vi har løst det sånn de julene vi ikke har ungene at vi reiser litt før jul og blir til ca 2. juledag og har romjula og nyttår med ungene. Når vi har ungene i jula, men vil reise, så gjør vi det helt likt bare motsatt.

Skrevet

Hvis det var meg som var i din situasjon, tror jeg at jeg ville vært ganske så bestemt på at min familie skulle prioriteres de årene det ikke var vår jul. Eller kanskje det er sånn at din mann gjerne tar med sine særkulls til julefeiring hos din familie?

Hos oss er det vår tur til å ha bonusbarna i år. Planen er å feire hjemme hos oss selv t.o.m 2.juledag, og så tar vi ungene med hjem til min familie etter det. I fjor fikk jeg ikke besøkt min familie i jula pga hans barn, så denne jula har jeg sagt at jeg vil hjem til mine. Hvis vi skulle hatt hele jula hjemme hos oss pga bonusbarna i år, ville det jo gått 3 år mellom hver gang jeg kunne besøke familien min. Jeg har søsken og nevøer og nieser som jeg ser lite til resten av året pga lange avstander, så det betyr mye for meg å reise hjem i jula.

Synes regnestykket er enkelt, jeg: Jeg godtar hans familie (bonusbarna) 100% og retter meg MYE etter han og dem ellers i året. Da må han også godta at jeg har et sterkt ønske om å prioritere min familie når den er samlet en gang i året, selv om jeg ikke har egne barn.. Vil jo i tillegg at min familie skal få en sjanse til å bli kjent med bonusbarna, og vice versa.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...