Gå til innhold

når tok dere med småen i dusjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

småen elsker å bade så jeg har lyst å ta han med i sdusjen...på den måten får jeg også tatt med en dusj:) men hvor gammel bør han være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min var 3-4 uker første gang i dusjen. Han elsket det... Nå liker han det mye bedre enn å bade..

Skrevet

Første gang jeg tok med småtten i dusjen var han ca. 2 mnd. og han elsket det:) Tror vel ikke det er noen "aldersgrense" på når dere kan dusje sammen, så du får prøve deg litt fram.

Skrevet

oki..min er 8 uker nå så da går d nok bra da:)

H.I

Skrevet

vi hadde henne med når hun var 4 uker tror jeg... hun elsker også å bade...og syns det er hærlig å dusje og...har henne ofte med meg en liten tur i dusjen om morgenen... veldig koselig... har begynt på babysvømming og de sa det var lurt å ha baby med i dusjen..blir da vant med litt sprut i frjeset...

Skrevet

hei,

jeg har et spørsmål til dere som dusjer med babyen, hvilke temperatur på vann når dere dusjer? baby må ha 37-38 og hvis jeg dusjer på dette temperatur på vinteren frysser jeg helt

Han er snart 6 mnd og plasker så mye i hans badekar...han er søtt men, og stor badekar har vi ikke...så vi må nok begynne å dusje sammen

Skrevet

Her står termostaten på 38 grader når vi dusjer med småtten.

Syns ikke det er for kaldt jeg, for vi står inne i et dusjkabinett.

Men vi mennesker er jo forskjellig, noen liker best å dusje i ganske kaldt vann og andre i veldig varmt vann:)

Skrevet

Det er ikkje nokon aldersgrense for å dusje. Når du føler deg komfortabel med det er det fritt fram. Sjølv var eg redd for at eg skulle miste guten vår på golvet, men då eg omsider turde å prøve (ved ca 4 mnd) gjekk det sjølvsagt heilt fint.

Skrevet

Eg dusjar forresten gladeleg i 40 grader, så eg må finne meg i å "fryse" litt når eg dusjar saman med småen.

Skrevet

Min lille likte ikke å bade i det hele tatt...

Prøvde oss frem med det meste...

Har funnet ut at han trives i badevannet hvis det er 40 grader, ikke mindre, da blir det skrik.

Vi trente ham på å like vann ved å ta ham med i dusjen... Begynte med det da han var tre uker gammel.

Og siden han trives best med 40 grader i badevannet, er det nok omtrent det i dusjen og... (Har ikke tatt med termometer, men det kjennes nokså likt badevannet...)

Skrevet

jeg har lyst til å prøve å dusje med lillegutten min som er 6 mnd om 10 dager.. men hvordan gjør dere det?? må jo holde ungen hele tiden.. hvordan får dere vasket dere selv?

Skrevet

Jeg lurer på det samme som mamma'n til Aron...Kan noen svare? :)

Skrevet

Gutten min var med meg i dusjen for første gang da han var 3 uker.

Skrevet

Har ikke prøvd å dusje alene med gutten enda...

Dusjer bare når mannen min er hjemme. Jeg dusjer med gutten, og så far står klar med håndkle på utsiden og tar imot.

Vasker håret og kroppen min først, og så får jeg gutten inn til meg. Når far har fått tilbake gutten, vasker jeg meg på magen og armene, i fall det har vært en liten "ulykke" ;o)

Og så er det å skynde seg ut og tørke seg, slik at jeg får gitt trøste-pupp... (Han liker dusjingen, men ikkke tørkingen og påkledningen!) :o)

Skrevet

jeg hadde med lillegutt i dusjen når han var 2-3 uker. han likte det kjempe godt. og liker det fortsatt

Skrevet

hvordan greier man det, dusje seg selv og babyen??

Skrevet

veldig lurt måten du gjør det på -carina- :o) tror jeg må få mannen til å hjelpe meg og, for har såååå lyst til å ha lillegutt med i dusjen :o)

Skrevet

Mamma'n til Aron :o)

Stilig navn du har til gutten din da : )

Det heter min også.

Skrevet

Vi har gjort det på nesten samme måte som -carina- over her etter at han ble litt større. Når han var mindre (opp til ca. 4-5 mnd) så lå han på stellematta på gulvet ved siden av dusjen i bleie og lekte. Jeg gikk inn i dusjen og vasket meg, så hentet jeg han etterpå. Ordnet med han først da vi var nydusjet (tørk, bleie, body) så tørket og kledde jeg meg.

Skrevet

Jeg tok med Linea i dusjen første gang da hun var tre uker ca. Tok litt kaldere vann enn jeg pleier men ikke mye, da hun liker å ha det litt varmt når hun bader. Pappaen var hjemme så han overtok når Linea var ren. I dag dusjet vi mens pappa sov og da vasket jeg bare henne. Tok et håndkle rundt meg og stelte henne. Etterpå var hun trøtt så da kunne jeg legge henne i sengen og dusje selv. Tror jeg skal ta med vippestolen inn på badet etterhvert, så kan jeg sette henne der når hun er klar og så dusje selv. Hører noen klarer å vaske seg selv samtidig som de har med baby - jeg skjønner ikke hvordan de får til det. ;-)

Skrevet

Jeg har snuppa mi i vippestolen på badet imens jeg vasker håret og sånn.. Også tar jeg henne med inn i dusjen etterpå.. Funker flott :)

Skrevet

Faktisk i dag...8 uker gammel.

Jeg gjorde meg ferdig så ga pappaen jenten til meg. Hun koste seg, men så litt forvirret ut. Hun såg ikke ut til å bry seg så mye når hun fikk vann i fjeset. Tror vi skal begynne på babysvømming etter dette.

Nå har hun lagt og sprelt litt med bare rumpen og nå sovnet hun i lekegrinden ( det har jo aldri skjedd før )

Vi hadde det litt kaldere enn vanlig, men var ikke noe problem. Ble jo fort varmt i rommet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...