Gå til innhold

dere som er skeptiske til ferber, og dere som er positive til ferber...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe påtide at noen dytta på denne her ja;o)

Skrevet

Endelig fikk noen sakt det. Helt enig med dert de skriver der.

At det strider mot naturen å la spedbarn gråte har jeg merket.

Skulle prøve dette en kveld,men det gikk ikke mange sekundene før jeg plukka hu opp.

Man merker fort at det er feil å la de ligge sånn å skrike.

Men så er det forskjell på ferber metoden og litt skriking innimellom da.

Skrevet

Får den ikke opp jeg....

Skrevet

svarte deg på skravle så jeg regner med at du fikk til;o)

Skrevet

Har fortsatt ikke fått lest artikkelen... kommentaren på skravle var i forhold til en tråd på skravle om Ferber ;-)

Får fortsatt ikke opp siden....

Skrevet

Jeg har lest artikkelen og er tildels enig, men jeg har verken helse eller muskler til å bære en baby på 8,5 kg en time før han sovner.

Jeg har en gutt på snart 5 år, der jeg aldri prøvde metoden, fordi jeg fikk så dårlig samvittighet.

Jeg og faren bærte på han til han var ca. 20 måneder, og det resulterte i fortvilelse, vond rygg og nakke, daglig hodepine, depresjon o.s.v.

Gutten begynte ikke å sove skikkelig før han nærmet seg 4 år, og jeg må si jeg har helt panikk for å måtte oppleve dette en gang til.

Jeg startet Ferbers metoden i går på lillebror, etter et deilig måltid med grøt, fikk han masse kos og prat, så lagde jeg til et nydelig beroligende bad, og stelte og koste masse før vi gikk på soverommet.

Der holdt jeg han mens jeg sang en nattesang, og la han i sengen. Han protesterte ikke med en gang, og da han begynte med det gikk jeg inn hvert tredje minutt, ga han smokken og strøk han over kinnet og panna, gikk ut igjen, og gjentok dette i 29 minutter. Da hadde jeg vært inne hos han 10 ganger. Da sovnet han og sov i nesten 5 timer, da han våknet fikk han pupp, og sovnet med en gang, og sov i 5 timer til, så fikk han pupp igjen og sov i 4 timer.

Da han skulle hvile første gang i dag, brukte han 5 minutter på å sovne alene, og jeg var nede en gang for å gi han smokken.

Alle foreldre kjenner sine barn best, og jeg hadde aldri lagt gutten min til å hyle hvis jeg hørte noe var galt. De har forskjellig gråt på sult, trøtthet, og bæsj i bleia. Slik som han gråt i går var det ren protest.

Jeg vil nok tro at han har bedre dager med en mamma som er frisk, rask og ikke minst opplagt til å ta seg av ham, enn en som går omtrent daglig på paracet, griner, og føler seg mislykket for uansett hva du gjør som best er ingenting godt nok.

Jeg vil kalle Ferbers metoden å sette en grense, og det er i lengden en trygghet. Alle barn protesterer på en grense de første gangene, hvis de er vant til å få noe annet. Du kjenner barnet best, og uansett vil du gjøre det som er best for dem.

Det kalles å være mamma!!!!!

Skrevet

helt enig!! Man gjør det jo ikke fordi man liker å høre barnet skrike, men fordi nok er nok.

Vi brukte skrikekuren med eldstemann, med minsten har det gått til av seg selv. Barn er forskjellige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...