Anonym bruker Skrevet 15. september 2006 #1 Skrevet 15. september 2006 Hormoner kan gjøre gravide glemske å forvirret,det irriterer mannen?Hva med bagateller?Irriterer over kopper som står for langt utpå kanten på disken?Mat i kjøleskapet som burde vært kastet?Korker på flasker som burde vært skrudd fast osv...bagateller kaller jeg det,men min type synes å være mere irritert nå enn før jeg ble gravid,er det hormoner på menn også i en slik situasjon?Hva er det som skjer?Hva tenker menn om gravide kvinner?Sjalusi eller tenker dem kvinner er mere giddaløse å glemske å konfuset i denne perioden?
trans am pappa Skrevet 16. september 2006 #2 Skrevet 16. september 2006 spør hain rett ut ka som plage hain, man må snakke om problemet. kanskje sexlivet har forandret seg????
Anonym bruker Skrevet 30. september 2006 #3 Skrevet 30. september 2006 Veldig vanlig at hormonene til den gravide kvinnen smitter over på mannen:) Det finnes jo til og med eksempler på menn som blir oppblåste, og ser gravide ut, som et slags "empati-svangerskap", he, he. Mannen min var veldig svingete i humøret under begge svangerskapene mine, og også i tiden etter fødsel. Var bekymret første gangen, begynte å lure på om vi hadde problemer, siden han irriterte seg sånn over meg. Men kjente tegnene raskt igjen under andre svangerskap, han var nok mer hormonell enn jeg var! Alt ordnet seg, i hvert fall, men jeg ville tatt det opp med ham. Forklart at dette er en tøff tid for deg, og at han faktisk har en plikt til å gjøre det han kan for å gjøre svangerskapet lettere for deg, IKKE gjøre det verre! Lykke til!
Lixxern Skrevet 1. oktober 2006 #4 Skrevet 1. oktober 2006 Hei du, At menn normalt er sintere når kvinnen er gravid høres merkelig ut for meg. Det burde vært stikk motsatt. Sikker på at det ER sånn, og at du ikke føler det sånn (ikke slå fordi jeg spør!:-). Om det er så at han er mer irritabel kan det jo ha sammenheng med at han kanskje har en viss prestasjonsangst i forhold til hva som forventes av ham når svangerskapet er over. Kanskje han trener på å bli en 'bedre' husfar?! Som de andre svarene du har fått kan det jo være at det er en viss 'sympati-syklus' ute å går også. Merka sjøl at både psykiske og fysiske sympromer smitta litt for lett over på meg i perioden hvor madamen var gravid, men for all del - jeg forsøkte å gå forsiktig i døra og ta hensyn til alt som skjedde rundt oss begge i den tida. Forsikre deg om at alt går bra med ham på jobben. Er det misnøye ute å går der i gården, er det desverre noe vi menn tar med oss hjem på privaten uten at selve problemet blir nevnt... Når det gjelder myten om menns sjalusi under og etter svangerskapet tror jeg du trygt kan legge det dødt med en gang! Nå skal det sies at jeg neppe er den med best erfaring til å svare på ditt innlegg. Ble papps for første gang i juli dette år:-) ...dette var mitt debut -innlegg her inne på forumet, blir nok mer aktivitet etter hvert.-)
.Ann. Skrevet 2. oktober 2006 #5 Skrevet 2. oktober 2006 Desverre kan det ikke utelukkes at enkelte menn føler sjulusi, og at de føler de mister"sin plass" i forholdet. Vet om flere menn som har hatt denne følelsen, men det er jo ikke slikt det vanligvis blir snakket så høyt om. Er nok en del som skammer seg over desse følelsene.
.Ann. Skrevet 2. oktober 2006 #6 Skrevet 2. oktober 2006 sjalusi kansje... men dere forstår vel likevel;-)
Gjest Skrevet 4. oktober 2006 #7 Skrevet 4. oktober 2006 Om man er usikker på sin egen rolle eller hva som venter, kan man ta ut sin frustrasjon, redsel og andre innestengte følelser på materielle ting og bagateller. Det er vanskelig å bli sint på dere jenter når dere er gravide. Dere har et hormonnivå som går opp og ned, har en liten krabatt i kroppen og dere vokser og får andre små problemer etterhvert.
hr.strert Skrevet 12. november 2006 #8 Skrevet 12. november 2006 Jeg følte selv at jeg var litt mer amper når dama var gravid forrige gang,men prøvde å skjerpe meg da. Følte at jeg ble mer hakket på i den tiden og det gjorde at jeg hadde veldig lyst til å svare tilbake med samme mynt, men jeg gjorde det ikke fordi hun var veldig gravid og følsom.. så det ble liksom et lite trykk inni kroppen liksom. derfor litt mer "sinna "under sv.skapet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå