Gå til innhold

Spye og oppkast i 9 dager (Samme som på skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei jente på 16 mnd som har hatt spye i 5 dager, og etter 3 starta ho med diare.... Dette er nå 9 dager siden.... Idag ringte legen for å høyre korleis det gjekk. då eg sa at ho forsatt hadde diare og ikkje spiste heilt normalt ennå ville han legge ho inn........ Men me måtte avgjera det sjøl. Ho er ikkje slapp, men er sjølsagt litt påvirka. Det variere kor mange diare bleier i døgnet, alt i frå 3 til 7. Idag ha me hatt 6 til no... Syns det er litt flaut å legge inn ei rimelig oppegående jente som drikker godt, men som ikkje spiser heilt maks og har diare. Nokon som har synspunkter og kan hjelpe meg litt???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Det skal ikke så mye til før små barn blir dehydrert...og 9 dager med oppkast og diare er jo lenge synes jeg. Hun drikker bra sier du, og det er godt!! Jeg hadde villa latt en lege vurdere henne om hun er dehydrert, og da er sykehusinnleggelse tingen for å få væsket henne opp igjen, hun kan ha forstyrrelse i elektrolyttene og jeg synes ikke du som mor skal være den som må bestemme dette. En lege bør se på henne og ikke bare legge henne inn over telefon...

Ta kontakt med legevakten du, men du kan sikkert vente til i morgen tidlig...

Lykke til!

Skrevet

Gå til legen/legevakten i dag og få de til å ta en grundig sjekk av henne.

Ellers anbefaler jeg Gem Collett på det VARMESTE!!

Dette stabiliserer magen/tarmene veldig fort igjen (slik at soy/diare går over veldig hurtig!!).

Fåes kjøpt på apotek.

Vi måtte legges inn på sykehus med vår datter Oppkast/diare, og fikk da gem collett som vi ga med sprøyter i små doser veldig ofte.

Intravenøst får de kun om de er veldig uttørret.

MEN som sagt ikke nøl, få en lege til å se på barnet deres i dag.

LYKKE TIL!

Skrevet

lillemor her går på 6 dagen med oppkast og diare i dag. men i går og i dag har det bare vært diare. hadde bæsja så masse i dag at det lå en svær dam der hun hadde sitte som haddde rent utenfor bleia. på torsdagen brukte hun 16 skift. Nå er mamma og pappa og syke. har løpt fram og tilbake på do i hele natt. ikke gøy dette her. vi ikk beskjed av legen at hvis hun virket veldig slapp og vi fortsatt ikke fikk i henne mat skulle de virdere om de måtte legge henne inn. men i dag har vi fått i henne 1 brødskive og 3 druer og endel melk noe som er meget bra sammenlignet med de andre dagene. skjønner godt at ikke hun har orket å spise for vi klarer ikke tanken på mat engang her. men syns 9 dager høres veldig lenge ut! ville latt legen tatt en grundig sjekk ja. men at hun får i seg mye væske er bra. det har heldigvis vi å fått i henne og det har roet meg litt ned. bare så synd det virker som det går rett gjennom henne. men her er hvertfall aktivitetsnivået og humøret bedre i dag så ser ut som hun er på bedringens vei her.

lykke til

Skrevet

Hei.

min gutt hadde spysjuka i tre dager med påfølgende diare i 7 dager. var hos legen, men det var ikke noe de kunne gjøre. Dette måtte gå over av seg selv. Første gang sånne småtroll får dette viruset sitter det ganske lenge. Gutten min åt nesten ingenting, men drakk det han ville. Du må ikke gi melkeprodukter (melk, yoghurt) for det skiter de bare mer ut av. Han fikk sukkerholdig drikke slik at han hadde energi, saft, jus, spiste litt fruktcoctail og åt litt kokte makaroni. Prøvde å låkke han med ynglingsmåltider, men han ville ikke ha noe. Jeg skjønner godt at du er bekymret, det var jeg også. Var faktisk hos legen to ganger, andre gangen tilbydde han å sende ungen til sykehus, men det var ikke fordi legen selv var bekymret, men bare for å roe foreldrene, så vi dro ikke avgårde. Men det er noe du må føle deg frem til selv.

Skrevet

hva når melkeprodukter er det eneste hun vil ha? biola og melk er det eneste hun vil ha da må vel det være bedre en ingenting. har alltid trodd at melk skulle nøytralisere magen jeg?

Skrevet

Det er IKKE riktig at de ikke skal ha melk når de er syke. Jenta mi var også innlagt på sykehus (Ullevål) pga uttørking da hun hadde omgangssyke i våres. Da vi ble skrevet ut sa barnelegen at vi aller helst skulle gi henne Biola fordi det var det beste for å få magen hennes på rett kjøl igjen. Hun sa også at man tidligere tidligere sa at man ikke skulle gi melk til barn med dårlig mage, men at det er noe man har gått bort fra nå.

Så gi melk og biola. Det aller viktigste er at hun får i seg veske.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...